Warszawa, 17.12.2025 (ISBnews) – ING Bank Śląski udostępnił wybranym użytkownikom ING Business asystenta AI opartego na technologii GenAI w ramach pilotażowego projektu, podał bank. To pierwsze tego typu rozwiązanie w ING. Wdrożenie dla wszystkich użytkowników ING Business jest planowane na I kwartał 2026 roku.
Asystent AI ma odpowiadać na najprostsze i najczęściej zadawane pytania dotyczące bankowości w ING Business, wspierając klientów w szybkim uzyskiwaniu informacji bez konieczności kontaktu z konsultantem, wyjaśniono.
Po zalogowaniu do systemu ING Business i uruchomieniu czatu klient połączy się z chatbotem opartym na sztucznej inteligencji. Dzięki GenAI chatbot rozpozna intencję pytania użytkownika i przygotuje odpowiedź. W razie potrzeby klient będzie mógł poprosić o połączenie ze specjalistą – w godzinach pracy obsługi klienta.
„Obserwujemy, iż coraz więcej klientów biznesowych wybiera kontakt ze wsparciem banku przez czat tekstowy zamiast telefonu. Ta forma jest wygodna, bo pozwala prowadzić rozmowę asynchronicznie – w dogodnym momencie i równolegle z innymi obowiązkami. Niezmiennie najważniejsze pozostają jednak szybkość i precyzja odpowiedzi. Dlatego w asystencie AI wykorzystaliśmy technologię GenAI, która umożliwia generowanie precyzyjnych odpowiedzi niemal w czasie rzeczywistym. Widzimy duży potencjał tej technologii i będziemy konsekwentnie rozwijać asystenta AI, poszerzając jego bazę wiedzy i nadając mu nowe umiejętności. Obecne wdrożenie to istotny krok milowy na tej drodze” – powiedział dyrektor zarządzający odpowiedzialny za obszar Daily & Transaction Banking Products w ING Banku Śląskim Bartosz Traczyk, cytowany w komunikacie.
ING Bank Śląski jest jednym z największych banków w Polsce. Świadczy pełen zakres usług i produktów finansowych dla klientów indywidualnych oraz podmiotów gospodarczych. Jest notowany na GPW od 1994 r. Jego głównym akcjonariuszem jest holenderska grupa ING. Aktywa razem banku wyniosły 260,36 mld zł na koniec 2024 r.
(ISBnews)

1 dzień temu







