Warszawa, 06.02.2025 (ISBnews) – ING Bank Śląski zwiększał poziom cyfryzacji – zgodnie z długoterminową strategią – w ubiegłym roku, w tym liczbę klientów mobile only w bankowości detalicznej o 15% do 2,3 mln, poinformował prezes Brunon Bartkiewicz.
“Zgodnie z długoterminową strategią zwiększaliśmy poziom cyfryzacji. W ubiegłym roku liczba klientów mobile only w bankowości detalicznej wzrosła o 15% do 2,3 mln. W IV kwartale liczba elektronicznych przelewów wychodzących klientów indywidualnych w Moim ING wyniosła 168 mln (8% r/r). Zanotowaliśmy przy tym dalszy wzrost transakcji BLIK do 61 mln (22% r/r) oraz wzrost transakcji kartami bankowymi do 315 mln (5% r/r)” – powiedział Bartkiewicz, cytowany w komunikacie.
Jednocześnie ING BSK odnotował dalszy 8-proc. spadek liczby transakcji w bankomatach i 6-proc. spadek liczby transakcji wykonywanych w oddziałach, dodał.
“W IV kwartale liczba przelewów zleconych w systemie ING Business wzrosła do 49 mln (2% r/r), z czego 4,5 mln w bankowości mobilnej (wzrost o 21% r/r). Liczba zainstalowanych terminali płatniczych wynosi już 45,4 tys. W IV kwartale przeprocesowaliśmy w nich 15,3 mln transakcji (wzrost o 4% r/r). W tym czasie o 17% do 10,2 tys. przyrosła liczba sklepów internetowych z aktywną bramką płatniczą imoje” – wymienił prezes.
ING Bank Śląski jest notowany na GPW od 1994 r. Jego głównym akcjonariuszem jest holenderska grupa ING. Aktywa razem banku wyniosły 260,36 mld zł na koniec 2024 r.
(ISBnews)