Innowacyjny model przyłączeniowy. Sieć Grupy Muszkieterów rośnie na Warmii i Mazurach

1 dzień temu

Bricomarché, sieć supermarketów typu “dom i ogród” w Polsce, realizuje kolejny etap strategii ekspansji i umacniania pozycji rynkowej. Współpracę z Bricomarché rozpoczyna sieć JASAM – renomowany, regionalny operator posiadający siedem placówek zlokalizowanych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.

Współpraca opiera się na trzech różnych formach integracji, w tym nowoczesnym modelu przyłączeniowym, który po raz pierwszy zostaje zastosowany na tak dużą skalę. Pierwszy sklep rozpoczyna działalność w formule „Pod Znak” Bricomarché w dniu 16 lipca 2025 roku. To placówka w Olsztynie, przy ul. ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 66.

Nowy wymiar franczyzy

Współpraca ze sklepami JASAM to element długofalowego planu rozwoju Bricomarché, opartego na funkcjonującym w ramach Grupy Muszkieterów modelu przyłączeniowym. Jego celem jest wzmocnienie pozycji Bricomarché jako czołowego gracza na polskim rynku sieci DIY. Model przyłączeniowy to rozwiązanie stworzone z myślą o przedsiębiorcach prowadzących już działalność handlową, zarówno pod własną marką, jak i w ramach innych sieci. Zakłada on współpracę z Grupą Muszkieterów poprzez dostosowanie sklepu do standardów operacyjnych i handlowych Bricomarché, przy zachowaniu niezależności właścicielskiej. kooperacja możliwa jest na trzech poziomach, uzależnionych od formuły.

Najbardziej zaawansowaną formą współpracy, przewidującą identyfikację z marką Bricomarché (wizualną, operacyjną i marketingową) gwarantuje przyłączenie w formule „Pod Znak”. Umożliwia ona przedsiębiorcy dostęp do wszystkich zasobów i narzędzi sieciowych, przy zachowaniu jego niezależności.

— JASAM to firma głęboko zakorzeniona w lokalnym rynku. Jej sposób działania i system wartości pozostają spójne z naszym podejściem do biznesu. Dzięki współpracy zyskujemy doświadczonego partnera, który zapewnia naszej sieci wysokie standardy i silną pozycję w regionie. Wierzę, iż nowy, elastyczny model przyłączeniowy będzie coraz częstszym wyborem wśród przedsiębiorców szukających rozwoju. To rozwiązanie, które łączy niezależność z realnym wsparciem i wymierną wartością operacyjną, jaką oferuje sprawdzony system franczyzowy — powiedział Marek Sawa, Prezes sieci Bricomarché w Polsce.

JASAM w strategicznym sojuszu z Bricomarché

Założona w Olsztynie w 1998 roku sieć JASAM jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych graczy handlowych w regionie Warmii i Mazur, z ugruntowaną pozycją w segmencie lokalnych marketów budowlanych. Przez lata firma konsekwentnie rozwijała swoją działalność, rozbudowując sieć sprzedaży o kolejne placówki w Lidzbarku Warmińskim, Ostródzie, Morągu, Dobrym Mieście, Nidzicy i Działdowie, osiągając łącznie siedem lokalizacji i zatrudniając ponad 200 pracowników. Model operacyjny JASAM oparty jest na silnych relacjach z lokalnymi społecznościami i profesjonalnym podejściu do sprzedaży detalicznej i hurtowej materiałów budowlanych, co czyni firmę ważnym punktem odniesienia dla innych niezależnych operatorów w tym sektorze.

Rozpoczęcie współpracy z siecią Bricomarché stanowi naturalny etap dalszego rozwoju wzmacniania potencjału operacyjnego JASAM oraz wspiera realizację strategicznych celów w zakresie zwiększania skali działania i obecności na rynku DIY.

Decyzja o dołączeniu do Bricomarché była poprzedzona gruntowną analizą i rozmowami. Przekonały mnie przejrzyste zasady współpracy, konkretne wsparcie operacyjne i filozofia działania, która łączy niezależność przedsiębiorcy z siłą dużej organizacji – podkreślił Krzysztof Nowak, Wiceprezes Zarządu JASAM. — Ta kooperacja otwiera przed nami nowe perspektywy rozwoju i daje szansę, by klienci odczuli realną poprawę jakości oferty i standardów zakupowych.

Integracja w trzech formułach

W ramach porozumienia z Grupą Muszkieterów, siedem sklepów należących do sieci JASAM dołączy do sieci Bricomarché w trzech różnych modelach współpracy, dostosowanych do potencjału i potrzeb poszczególnych placówek. Trójstopniowy model współpracy zapewnia elastyczność i umożliwia dalszą realizację własnej strategii rozwoju, przy zachowaniu ciągłości operacyjnej i niezależności.

Trzy sklepy: w Olsztynie, Dobrym Mieście i Nidzicy, będą działać w formule „Pod Znak” Bricomarché, co oznacza przekształcenie wizualne, operacyjne i marketingowe, dostęp do kompletnego asortymentu i logistyki, a także pełne wsparcie i know-how sieci. Placówka w Lidzbarku Warmińskim dołączy jako Partner Handlowy, uzyskując dostęp do konkurencyjnych cen zakupu, logistyki i wybranych działań marketingowych pod szyldem „Sklep partnerski Bricomarché”. Drugi sklep w Olsztynie, a także placówka w Morągu i Ostródzie zostaną objęte formułą zakupową, co pozwoli im korzystać z wybranej oferty centrali zakupowej bez integracji brandingowej.

Z punktu widzenia klientów, kooperacja ze sklepami JASAM w formule „Pod Znak” Bricomarché przyniesie szereg korzyści. Dzięki efektowi skali, zakupy staną się bardziej opłacalne, a oferta bogatsza i lepiej dopasowana do potrzeb lokalnych społeczności. kooperacja wiąże się również z wdrożeniem programów lojalnościowych i nowoczesnych narzędzi marketingowych, co zwiększy atrakcyjność i komfort zakupów w sklepach JASAM. Jednocześnie zachowana zostanie lokalna tożsamość sklepów – placówki przez cały czas będą zarządzane przez dotychczasowych właścicieli, co gwarantuje ciągłość operacyjną i znajomość lokalnych realiów.

Coś więcej niż rozwój sieci

Z perspektywy Grupy Muszkieterów to znacznie więcej niż tylko wzrost liczby placówek działających pod szyldem Bricomarché. JASAM wnosi do sieci silne zakorzenienie regionalne, zespół doświadczonych pracowników i lojalną bazę klientów. Za firmą stoi Krzysztof Nowak, przedsiębiorca o ugruntowanej pozycji w branży. To właśnie zaufanie i kompetencje stanowią o strategicznej wartości tej kooperacji.
Nowy etap rozwoju franczyzy Bricomarché

Wdrożenie współpracy z JASAM to jeden z pierwszych tak szeroko zakrojonych projektów przyłączeniowych w historii Grupy Muszkieterów w Polsce. Otwiera on nowy rozdział w rozwoju franczyzy, oparty na działających już podmiotach i szybkim zwiększaniu obecności w strategicznych lokalizacjach. Aktualnie w formule “Pod Znak” Bricomarché funkcjonują 4 punkty sprzedaży, natomiast 2 kolejne współpracują z siecią jako sklepy partnerskie.

Idź do oryginalnego materiału