Grupa InPost uruchomiła urządzenia Paczkomat zapewniające wygodną i bezpieczną przestrzeń odbierania przesyłek przez pacjentów – bez konieczności wychodzenia z terenu szpitala. Bliscy mogą nadać przesyłki do szpitalnego urządzenia, gdy nie są w stanie odwiedzić chorego osobiście.
Pierwsze maszyny trafiły do Centrum Zdrowia Dziecka, Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie, Narodowego Instytutu Onkologii w Gliwicach oraz Szpitala Świętej Trójcy w Płocku. Paczkomat zostanie również zainstalowany w Mazowieckim Szpitalu Bródnowskim
Maszyny Paczkomat będą również zlokalizowane w kolejnych kilkunastu szpitalach w Polsce, z którymi rozmowy są finalizowane.
– Los pacjentów, zwłaszcza tych najmłodszych i tak jest już bardzo trudny, a ich domy rodzinne zwykle są oddalone o dziesiątki czy setki kilometrów od szpitala. Powoduje to olbrzymie problemy logistyczne z dostarczeniem pacjentom najpotrzebniejszych rzeczy. Dlatego postanowiliśmy zaoferować zarówno pacjentom, jak i personelowi dostęp do najbardziej efektywnej sieci logistycznej w Polsce – sieci maszyn Paczkomat InPost. To kolejna innowacja – po urządzeniach Paczkomat na lotniskach – która ułatwia codzienne funkcjonowanie – mówi Waldemar Brzoska, dyrektor biura ekspansji InPost.
Wygodne rozwiązanie dla pacjentów
– Paczkomat jest bardzo wygodnym i bezpiecznym rozwiązaniem, które z pewnością ułatwi życie pacjentom, ich rodzinom, a także personelowi. Dziękujemy firmie InPost za troskę o naszych najmłodszych podopiecznych oraz za dbałość o ich komfort i wygodę. Jesteśmy przekonani, iż ta inicjatywa przyniesie wiele korzyści i ułatwi codzienne funkcjonowanie w Centrum Zdrowia Dziecka. Jeszcze raz serdecznie dziękujemy! – mówi dr n. med. Marek Migdał, Dyrektor Instytutu Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka.
– Wprowadzenie maszyny Paczkomat do Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie to krok, który przynosi wiele korzyści przede wszystkim jego pacjentom. Opiekunowie naszych pacjentów mogą odbierać i nadawać przesyłki o dowolnej porze dnia i nocy, bez konieczności wychodzenia ze szpitala. Jest to bardzo pomocne, zwłaszcza dla tych osób, którzy przebywają w szpitalu przez dłuższy okres – a są oddziały, gdzie pobyt wynosi choćby kilka tygodni. Jesteśmy wysokospecjalistycznym szpitalem, który udziela pomocy pacjentom z całej Polski, więc wygoda wysłania przez rodzinę potrzebnych w tym okresie np. ubrań z drugiego końca Polski znacznie ułatwia rodzicom funkcjonowanie w tym trudnym dla nich okresie. Paczkomat w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie to znaczące udogodnienie, które poprawia komfort i wygodę dla pacjentów i ich opiekunów – dodaje Katarzyna Pokorna-Hryniszyn, rzecznik prasowy Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie.
– Paczkomat InPost w Szpitalu Świętej Trójcy w Płocku zapewnia szybki i dyskretny odbiór przesyłek przez personel medyczny i pacjentów, ograniczając ruch wewnątrz placówki – co sprzyja bezpieczeństwu sanitarnemu. Prosta i intuicyjna procedura odbioru umożliwia korzystanie z urządzenia InPost przez osoby w różnym wieku oraz stanie zdrowia, a nadawanie i odbieranie paczek całodobowo jest niewątpliwie udogodnieniem dla personelu pracującego na zmiany i pacjentów hospitalizowanych na długie tygodnie z dala od miejsca zamieszkania – podkreśla Patrycja Kuźnia-Łakomska, spec. ds. komunikacji społecznej, Szpital Świętej Trójcy w Płocku.
– Paczkomat InPost z pewnością będzie ogromnym ułatwieniem dla naszych pacjentów, którzy przyjeżdżają do Gliwic na leczenie z całego kraju, a także dla pracowników. Będą oni mogli korzystać z tego urządzenia 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, nadając i odbierając swoje paczki. Osoby spoza Instytutu również będą miały do niego dostęp – od godziny 6.00 do 22.00 – mówi Maja Marklowska-Tomar, rzeczniczka prasowa gliwickiego oddziału Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie – Państwowego Instytutu Badawczego.