Warszawa, 02.09.2025 (ISBnews) – InPost odnotował 133,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kw. 2025 r. wobec 336,4 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka. Skorygowany zysk netto sięgnął 300,3 mln zł vs 389,1 mln zł.
Zysk operacyjny wyniósł 381,8 mln zł wobec 483,4 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 910 mln zł wobec 837,9 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA sięgnął 999,5 mln zł wobec 887,3 mln zł zysku rok wcześniej.
“Skorygowana EBITDA wzrosła do 1 mld zł (+12,6% r/r), osiągając marżę na poziomie 28,3%. Poprawa marży w Polsce została częściowo skompensowana przez przejściowe skutki konsolidacji Yodel w Wielkiej Brytanii. Wyłączając Yodel, Grupa osiągnęła rekordowo wysoką marżę w wysokości około 35%, co oznacza wzrost o 120 punktów bazowych w porównaniu z rokiem poprzednim” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3 533,4 mln zł w II kw. 2025 r. wobec 2 623 mln zł rok wcześniej.
“Przychody Grupy osiągnęły 3,5 mld zł, co stanowi wzrost o 34,7% r/r. Głównym motorem wzrostu były bardzo dobre wyniki w Wielkiej Brytanii (+303% r/r), a także solidny wzrost w Eurozone (+9,6% r/r) i w Polsce (+7,3% r/r). Warto podkreślić, iż ponad 50% przychodów Grupy w II kwartale 2025 roku wygenerowano poza Polską, co świadczy o sukcesie ekspansji międzynarodowej Grupy” – czytamy dalej.
W II kwartale 2025 roku Grupa InPost dostarczyła 324 mln przesyłek, co stanowi wzrost o 23% r/r i przewyższa tempo rozwoju rynku e-commerce na kluczowych rynkach. Największy wzrost odnotowano w Wielkiej Brytanii (+177% r/r), co jest efektem włączenia firmy Yodel do Grupy. Kolejne wzrosty zanotowano w segmencie Eurozone (+10% r/r) i w Polsce (+6% r/r), podano także.
Sieć punktów out-of-home osiągnęła liczbę ponad 88 tys. lokalizacji, w tym ponad 53 tys. urządzeń Paczkomat.
“Grupa InPost zakończyła II kwartał 2025 roku z bardzo dobrymi wynikami, które były efektem przyspieszonej ekspansji zagranicznej i rozbudowy sieci OOH. W tym okresie dostarczyliśmy 324 miliony przesyłek, co przekłada się na 23-procentowy wzrost w skali roku i przewyższa tempo rozwoju branży e-commerce na naszych kluczowych rynkach. Co istotne, po raz pierwszy, ponad połowa przychodów Grupy InPost pochodziła spoza Polski, co potwierdza efektywność naszej strategii międzynarodowej. Wielka Brytania staje się jednym z głównych motorów wzrostu, odnotowując niemal trzykrotny wzrost wolumenów, na który wpływ miała zarówno akwizycja spółki Yodel, jak i dalszy rozwój organiczny” – powiedział założyciel i CEO InPost Group Rafał Brzoska, cytowany w materiale.
“Pod względem operacyjnym, osiągnęliśmy istotny kamień milowy – nasza zagraniczna sieć maszyn Paczkomat, z liczbą ponad 27 000 urządzeń, jest w tej chwili większa niż sieć w Polsce. Dzięki temu, pozostajemy liderem w segmencie automatów paczkowych na wszystkich kluczowych dla nas rynkach. Oprócz intensywnych inwestycji w rozwój organiczny, rok 2025 jest także rokiem strategicznych akwizycji. Przejęcie Yodel sprawiło, iż Wielka Brytania stała się naszym drugim co do wielkości rynkiem oraz priorytetowym obszarem wzrostu na arenie międzynarodowej. Niedawno sfinalizowaliśmy również przejęcie spółki Sending, co ma na celu wsparcie ekspansji na obiecującym Półwyspie Iberyjskim. Ponadto, wczoraj objęliśmy mniejszościowy pakiet w Bloq.it – firmie specjalizującej się w zasilanych bateryjnie automatach paczkowych – co przyspieszy skalowanie naszej sieci OOH. W przyszłości przez cały czas będziemy koncentrować się na rozbudowie sieci, wzmacnianiu relacji z klientami oraz wykorzystywaniu synergii wynikających z przeprowadzonych akwizycji” – dodał.
Nakłady inwestycyjne (Capex) wyniosły 471 mln zł (+37,7% r/r) i zostały przeznaczone głównie na długoterminowy rozwój sieci oraz poprawę skalowalności infrastruktury. Na ten moment, po raz pierwszy w historii liczba maszyn Paczkomat poza Polską przekroczyła liczbę urządzeń w kraju, wskazano także.
Grupa oczekuje, iż dźwignia finansowa na koniec 2025 roku utrzyma się na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego.
“Pomimo zwiększonych nakładów inwestycyjnych, Grupa wygenerowała dodatnie wolne przepływy pieniężne (FCF) w I połowie bieżącego roku. W Polsce FCF wyniosły 650,8 mln zł, co jest wynikiem lepszym w porównaniu z rokiem poprzednim, a konwersja FCF na skorygowaną EBITDA osiągnęła poziom 40%. Na rynkach międzynarodowych FCF wyniosły -511,7 mln zł, co wynika z inwestycji w sieć logistyczną, rozwój operacyjny oraz projekty IT. Dźwignia finansowa netto na koniec II kwartału wyniosła 2,1x, co odzwierciedla strategiczne działania inwestycyjne. Grupa oczekuje, iż dźwignia finansowa na koniec 2025 roku utrzyma się na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego” – czytamy dalej.
W Polsce wolumen przesyłek wzrósł o 6% r/r do 180,9 mln, dzięki wysokiemu wzrostowi o 17% r/r wolumenu przesyłek spoza marketplaceów. Oba wskaźniki przewyższyły ogólny wzrost wolumenu rynku e-commerce. Zmieniająca się struktura sprzedaży przyczyniła się do poprawy skorygowanej marży EBITDA, która wzrosła do 49,3% z 47,0% r/r.
W Eurozone wolumeny wzrosły o 10% r/r do 77,7 mln , co było wspierane przez wzrost w segmencie B2C (+27% r/r) oraz rosnące wykorzystanie maszyn Paczkomat (wskaźnik penetracji na poziomie 43%). Marża skorygowanej EBITDA utrzymała się na stabilnym poziomie 16,4%, przekazano.
Wolumeny w Wielkiej Brytanii wzrosły o 177% r/r do 65,4 miliona, co jest wynikiem m.in. integracji firmy Yodel oraz dalszego rozwoju sieci. InPost jest operatorem największej sieci automatów paczkowych w Wielkiej Brytanii, posiadając ponad 11 000 urządzeń.
W I poł. 2025 r. spółka miała 317 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 591,2 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 6 485,3 mln zł w porównaniu z 5 048,7 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1 817,4 mln zł wobec 1 577,8 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Skorygowane wyniki wyniosły: zysk netto 638,4 mln zł vs 691,8 mln zł, a EBITDA 1 939,7 mln zł vs 1 647,4 mln zł.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
(ISBnews)