InPost miał 183,7 mln zł zysku netto z dz.kont., 940,2 mln zł skoryg. zysku EBITDA w I kw.

1 tydzień temu

InPost odnotował 183,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w I kw. 2025 r. wobec 256,3 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 461,6 mln zł wobec 428,7 mln zł zysku rok wcześniej.

„Skorygowana EBITDA Grupy wzrosła do 940,2 mln zł, co oznacza wzrost o 23,7% r/r. Marża skorygowanej EBITDA osiągnęła 31,9% i w porównaniu do I kwartału 2024 roku jest to poprawa o 52 punkty bazowe. Wyższy nominalny zysk był osiągnięty głównie dzięki Polsce, natomiast znaczące poprawy marż odnotowano zarówno w krajach Eurozone, jak też w segmencie Wielka Brytania i Irlandia” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

W Polsce marża skorygowanej EBITDA osiągnęła 47,9%, wspierana przez zmieniającą się strukturę wolumenu i skuteczną kontrolę kosztów dodała spółka.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 951,9 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 2 425,7 mln zł rok wcześniej.

„Grupa rozpoczęła 2025 rok z solidnym wzrostem przychodów, osiągając poziom 2,95 mld zł – co oznacza poprawę o 21,7% r/r. Wynik ten był głównie napędzany przez segment Wielkiej Brytanii i Irlandii, który odnotował wzrost o 145% r/r, podczas gdy Polska i segment Eurozone odnotowały wzrosty odpowiednio o 11% i 14% r/r” – czytamy dalej.

Grupa obsłużyła 272 mln przesyłek, co oznacza wzrost o 12% r/r – czyli powyżej wzrostu rynku e-commerce w kluczowych krajach. Największy wzrost odnotowała Wielka Brytania (+39% r/r), a następnie kraje segmentu Eurozone (w których działa InPost): 11% wzrostu r/r (w tym B2C rosnące o 29% r/r) oraz Polska z 10% wzrostu r/r, wymieniono w materiale.

„Zgodnie z naszymi oczekiwaniami, pierwszy kwartał 2025 roku był bardzo udany. Wolumen przesyłek wzrósł o 12%, czyli powyżej wzrostu rynków we wszystkich krajach, w których działami. Kluczowymi czynnikami wzrostu wolumenu w Polsce był sektor MŚP, a w przypadku państw Eurozone – segment B2C. Także w Wielkiej Brytanii przesyłki B2C są coraz bardziej widoczne w wynikach. Jesteśmy dumni z pozycji wiodącej paneuropejskiej sieci OOH i zamierzamy kontynuować naszą dynamiczną ekspansję” – założyciel i prezes zarządu InPost Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.

„W I kwartale rozstawiliśmy prawie 3 000 nowych urządzeń i w tej chwili przekroczyliśmy już liczbę 50 000 maszyn Paczkomat. przez cały czas skupiamy się na ekspansji międzynarodowej – w kwietniu przejęliśmy Yodel, dużego gracza logistycznego w Wielkiej Brytanii. Ta transakcja umocniła InPost na pozycji trzeciego największego dostawcy usług logistycznych na tym rynku. Wzmacniamy również nasze relacje z merchantami. Niedawno ogłosiliśmy wieloletni kontrakt z Vinted, wiodącą w Europie platformą handlu używaną odzieżą, zaś w Polsce poprawiliśmy naszą ofertę dla Amazona. W tym tygodniu rozpoczęliśmy współpracę z czołowym brytyjskim sklepem e-commerce – ASOS, oferując unikalną na brytyjskim rynku dostawę następnego dnia do punktów PUDO i maszyn Paczkomat” – wymienił prezes.

Nakłady inwestycyjne w I kwartale 2025 wyniosły 340,6 mln zł, z czego niemal 70% przeznaczono na rozwój sieci – zgodnie ze strategią wzmacniania pozycji wiodącej sieci OOH w Europie. Inwestycje te doprowadziły do przekroczenia w I kwartale liczby 50 000 maszyn Paczkomat, wskazano w informacji.

„Grupa InPost na koniec I kwartału 2025 roku dysponowała ponad 83 000 punktami out-of-home, w tym prawie 50 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 33 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek” – czytamy dalej.

InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału