Grupa InPost z początkiem roku zainstalowała 250 maszyn w sklepach Aldi, a teraz uruchamia aż 1 000 urządzeń Paczkomat w kolejnej sieci handlowej w Wielkiej Brytanii – sklepach Tesco.
To partnerstwo zapewnia większą wygodę klientom InPost, a także wspiera wzrost rentowności sklepów. Urządzenia Paczkomat znajdują się zarówno w dużych supermarketach (Tesco Extra, Tesco Superstore), jak i w sklepach convenience (Tesco ESSO, Tesco Express), a także na stacjach benzynowych Tesco.
– Wielka Brytania jest naszym najszybciej rozwijającym się rynkiem, a my odpowiadamy na rosnące oczekiwania konsumentów, tworząc największą sieć punktów OOH w Zjednoczonym Królestwie. Zaledwie miesiąc temu przejęliśmy Yodel, dużego gracza logistycznego w Wielkiej Brytanii i dzięki tej transakcji InPost umocnił się na pozycji trzeciego co do wielkości dostawcy usług logistycznych na tym rynku. Wzmacniamy również nasze relacje z merchantami, a w ramach partnerstwa z ASOS – czołowym brytyjskim sprzedawcą modowym online – uruchomiliśmy pierwszą w Wielkiej Brytanii usługę dostawy do punktów OOH już na następny dzień. To dowód na to, iż przez strategiczne partnerstwa możemy wprowadzać na rynek nowatorskie usługi, które przynoszą korzyści zarówno konsumentom, jak i naszym partnerom biznesowym – mówi Rafał Brzoska, prezes i założyciel InPost.
Współpraca z Tesco
Urządzenia Paczkomat w sklepach Tesco nie tylko ułatwiają nadania i odbiór przesyłek, ale także przyczyniają się do wzrostu przychodów sieci. Dzięki ich strategicznej lokalizacji klienci częściej odwiedzają Tesco, co sprzyja dodatkowym zakupom. Z przeprowadzonych badań wynika, iż 66 proc. użytkowników maszyn InPost znajdujących się w Tesco łączy odbiór lub nadanie paczki z zakupami w sklepie. Ponad połowa (53 proc.) mówi, iż odwiedza Tesco częściej, odkąd pojawił się w nim Paczkomat. Badania wykazały, iż niemal połowa (49 proc.) respondentów przy okazji odbierania lub zwracania przesyłek, wydaje w sklepie od £25 do £100.
Satysfakcja brytyjskich klientów z usług InPost również jest wyjątkowo wysoka – większość użytkowników ocenia usługę 10/10 i twierdzi, iż poleciłoby ją koledze. Ponadto, 75 proc. badanych stwierdziło, iż obecność maszyny Paczkomat zwiększyła ich komfort wizyt w Tesco, co pozytywnie wpłynęło na całe doświadczenie zakupowe.
Rozwój na Wyspach
InPost w Wielkiej Brytanii posiada już ponad 12 800 punktów OOH, a sieć maszyn Paczkomat liczy 10 000 sztuk. Zakup firmy Yodel przyspieszył ekspansję InPost w Wielkiej Brytanii o 5 lat. Grupa szacuje wzrost wolumenu do około 300 mln przesyłek rocznie, natychmiastowe rozszerzenie bazy sprzedawców do ponad 700 e-sklepów oraz około 8 proc. udziału w rynku. Przejęcie Yodel nastąpiło po udanym przejęciu Menzies Distribution w październiku 2024 roku – co dało InPost pełną kontrolę nad procesem logistycznym w Wielkiej Brytanii.