InPost spodziewa się wzrostu wolumenu o wysokie 20-kilka procent r/r w IV kw. 2025 r.

17 godzin temu

Warszawa, 07.11.2025 (ISBnews) – InPost spodziewa się wzrostu wolumenu przesyłek o “wysokie 20-kilka procent” w ujęciu rok do roku w IV kw. br., w tym w Polsce o “wysokie” kilka procent, podała spółka. Skorygowana EBITDA Grupy powinna wzrosnąć o kilkanaście procent w całym 2025 r.

“W IV kwartale 2025 roku spodziewany jest wzrost wolumenu Grupy rok do roku na poziomie wysokich dwudziestu kilku procent. W Polsce przewiduje się wzrost wolumenu w okolicach wysokiego jednocyfrowego procentu, który w IV kwartale 2025 r. przez cały czas będzie przewyższał tempo wzrostu branży e-commerce. Na rynku międzynarodowym, uwzględniając konsolidację Yodel, prognozowany jest około 70-procentowy wzrost wolumenu” – czytamy w komunikacie.

“Podtrzymujemy nasze oczekiwania na rok 2025 w zakresie wolumenu i przychodów Grupy. Przewidywany wzrost skorygowanej EBITDA w Polsce i Eurozone również pozostaje bez zmian w stosunku do wcześniejszych szacunków. W przypadku segmentu brytyjskiego zmniejszamy prognozę skorygowanej EBITDA i w związku z tym na poziomie Grupy skorygowana EBITDA powinna wzrosnąć o kilkanaście procent w 2025 r. Założenia dotyczące rozwoju sieci, nakładów inwestycyjnych i przepływów pieniężnych pozostają bez zmian” – podał także InPost.

Grupa InPost dostarczyła w III kwartale 2025 roku 351,5 mln przesyłek, co stanowi wzrost o 34% r/r i przewyższa tempo rozwoju rynku e-commerce we wszystkich regionach. Największy wzrost odnotowano w Wielkiej Brytanii (+219% r/r), następnie w strefie euro (+24% r/r) i Polsce (+10% r/r). Przychody Grupy osiągnęły blisko 3,8 mld zł, co stanowi wzrost o 49% r/r. Głównym motorem wzrostu były bardzo dobre wyniki w Wielkiej Brytanii (+307% r/r), a także solidny wzrost w strefie euro (+36% r/r) i Polsce (+13% r/r).

Skorygowana EBITDA wzrosła do 1,1 mld zł (+24% r/r), osiągając marżę na poziomie 28%. Poprawa marży w Polsce została zrównoważona przez tymczasowe skutki konsolidacji Yodel w Wielkiej Brytanii, podano także.

Sieć punktów Out-Of-Home osiągnęła liczbę blisko 90 000 lokalizacji, w tym niemal 57 000 urządzeń Paczkomat. Nakłady inwestycyjne (Capex) wyniosły 356 mln zł i zostały przeznaczone głównie na długoterminowy rozwój sieci oraz infrastruktury.

“Jestem dumny z wyników kolejnego, rekordowego kwartału, które potwierdzają dobrą kondycję Grupy oraz potencjał rozwoju usług dostaw poza domem, oferowanych przez InPost w Europie. Znaczący wzrost wolumenu i przychodów powyżej rynku w każdym kraju, w którym jesteśmy obecni, odzwierciedla zaufanie milionów konsumentów oraz jest wynikiem ciężkiej pracy całego naszego zespołu. Dzięki strategicznym przejęciom, w szczególności w Wielkiej Brytanii, przychody osiągnęły rekordowy poziom, co umacnia naszą pozycję lidera na rynku. W Polsce nasza marka cieszy się dużą popularnością, co przekłada się na wzrost wolumenów, natomiast w Europie Zachodniej i Wielkiej Brytanii rosnący pozytywny odbiór naszych rozwiązań jest wynikiem rozwoju sieci urządzeń Paczkomat. Pomimo dużych inwestycji utrzymaliśmy wysokie marże oraz wygenerowaliśmy dodatnie wolne przepływy pieniężne. Czwarty kwartał to dla branży logistycznej tradycyjnie czas intensywnej pracy. Jesteśmy w pełni przygotowani na zbliżający się peak tak, aby dostarczyć najwyższej jakości usługi naszym użytkownikom i merchantom” – skomentował prezes Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.

Inpost zwraca m.in. uwagę, iż w Polsce w III kw. liczba przesyłek wzrosła o 10% r/r do 187,8 mln, osiągając wyniki lepsze od całego rynku e-commerce. Korzystna zmiana struktury sprzedaży w połączeniu z dyscypliną w zakresie kontroli kosztów sprzedaży, ogólnych i administracyjnych przyczyniła się do poprawy skorygowanej marży EBITDA, która wzrosła do 49,2% (wzrost o 240 punktów bazowych r/r). Z kolei na rynkach w strefie euro wolumeny wzrosły o 24% r/r do 83,5 mln, dzięki wzrostowi w segmencie B2C (+47% r/r) i rosnącej popularności maszyn paczkowych (udział 46% dostaw OOH). Wolumeny z wyłączeniem dostaw realizowanych przez Sending wzrosły o 17%, co stanowi znaczne przyspieszenie w porównaniu z poprzednimi kwartałami. Skorygowana EBITDA wzrosła o 34% r/r do 144,3 mln zł, przy solidnej marży na poziomie 14,5%.

W Wielkiej Brytanii spółka miała “imponujący wzrost”, podkreślono. Wolumeny przesyłek wzrosły ponad trzykrotnie, a przychody zwiększyły się czterokrotnie, co jest wynikiem integracji firm Menzies i Yodel oraz rozwoju sieci automatów paczkowych, których liczba na Wyspach Brytyjskich wynosi już ponad 12 000, podano także.

InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału