InPost wzmacnia swoją międzynarodową działalność

1 tydzień temu

Nowi dyrektorzy zarządzający dołączają do Grupy InPost i obejmą stanowisko CEO na kluczowych rynkach. Neil Kuschel został dyrektorem zarządzającym w InPost w Wielkiej Brytanii, natomiast Laurent Bendavid w Mondial Relay – odpowiadając za Francję, Belgię, Niderlandy i Luksemburg.

– Po sukcesie w Polsce, Grupa InPost stawia na rozwój swojej aktywności na innych rynkach europejskich – dlatego niezwykle się cieszę, iż dołączyli do nas dwaj wybitni liderzy, którzy pomogą nam zrealizować nasze strategiczne cele rozwoju na dwóch kluczowych dla nas rynkach. Przyspieszenie ekspansji w Wielkiej Brytanii oraz Francji wymaga olbrzymiej wiedzy i doświadczenia w działalności operacyjnej. Ponadto wyzwania, które przed sobą postawiliśmy, potrzebują ciągłej inwestycji w talenty. Jestem przekonany, iż kompetencje Neila oraz Laurenta umocnią pozycję Grupy InPost na rynkach europejskich oraz pomogą osiągnąć ambitne cele – powiedział Rafał Brzoska, CEO i założyciel Grupy InPost.

Wyniki na plusie

W ubiegłym roku we Francji, pomimo wyjątkowo wymagającego otoczenia, Grupa InPost nie tylko rosła szybciej niż rynek, ale także zanotowała wzrost wolumenów B2C na poziomie 23 proc. rok do roku. W ciągu zaledwie dwóch lat Mondial Relay stał się numerem 1 wśród sieci maszyn paczkowych we Francji.

W Wielkiej Brytanii rok 2023 był dla InPost przełomowy. Marka zajmuje w tej chwili czołowe miejsce pod względem wielkości sieci w UK. Grupa nabyła udziały operatora logistycznego Menzies Distribution, co zwiększyło jej kontrolę nad procesem logistycznym. Ponadto, InPost UK osiągnął zdecydowany wzrost obsługiwanych wolumenów oraz rentowność na poziomie EBITDA.

– Mondial Relay wkracza teraz w kolejną fazę transformacji zorientowanej na konsumenta, przyspieszając nasze ambicje w zakresie wzrostu udziału w rynku, rozbudowy sieci i jakości dostaw. W Wielkiej Brytanii zamierzamy kontynuować nasz dynamiczny plan rozwoju bazując na zeszłorocznym sukcesie, w tym nasze strategiczne partnerstwo z Menzies i ogólnokrajową ekspansję naszej sieci – podkreśla Michael Rouse, CEO InPost International.

Nowe osoby w strukturach

Laurent Bendavid posiada szerokie doświadczenie zdobyte na stanowiskach kierowniczych w sektorze B2C i B2B. W ciągu ostatnich pięciu lat pełnił funkcję dyrektora generalnego w Alliance Healthcare France, części globalnej organizacji Cencora, lidera rozwiązań farmaceutycznych. W ciągu zaledwie 18 miesięcy przywrócił zyskowność francuskiej organizacji, osiągając dwucyfrowy dodatni wynik EBIT, a jednocześnie rozwijając sieć 80 magazynów na terenie całego kraju. Wcześniej był dyrektorem generalnym w Logista France, nadzorującym dystrybucję dla ponad 50 tysięcy punktów sprzedaży artykułów spożywczych, napojów i innych produktów. Od 1994 do 2013 roku Laurent zajmował różne stanowiska związane z obszarem B2C w Grupie Carrefour, pracując we Francji, Ameryce Południowej, Bułgarii oraz na szczeblu międzynarodowym jako wiceprezes ds. handlowych i rozwoju nowych koncepcji.

Neil Kuschel posiada bardzo różnorodne doświadczenia zdobyte jako dyrektor generalny czy doradca zarządu, ale także na wysokich stanowiskach kierowniczych związanych z logistyką i technologią w e-commerce. Przez ponad 12 lat na stanowiskach na szczeblu wykonawczym pomagał brytyjskim i europejskim markom w ekspansji, doskonaląc je w zakresie sprzedaży bezpośredniej do konsumenta (D2C). Wcześniej, przez 5 lat był dyrektorem generalnym platformy Global-e w Europie – światowego lidera rozwiązań cross-border. Dołączył do firmy na wczesnym etapie jej rozwoju w 2017 roku i odegrał kluczową rolę we wzroście liczby sprzedawców detalicznych z 64 do ponad 1000 w 2022 roku oraz osiągnięciu sprzedaży w transakcjach międzynarodowych na poziomie 2,4 miliarda dolarów. Wcześniej przez 20 lat Neil pracował w DHL, działając w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Jako wiceprezes ds. sprzedaży DHL w Wielkiej Brytanii, był odpowiedzialny za wszystkie działania sprzedażowe w kraju.

Międzynarodowa obecność Grupy InPost

Grupa InPost jest obecna w 9 krajach, w których na koniec 2023 roku dysponowała ponad 66 000 punktów OOH, w tym ponad 35 000 urządzeń Paczkomat® InPost.

W UK Grupa zarządza już blisko 6 500 swoimi maszynami oraz prawie 1 500 punktami PUDO. InPost ma już 7 000 punktów nadania i odbioru (w tym urządzeń Paczkomat®) w Hiszpanii oraz 2 000 w Portugalii. Sieć w Portugalii wzrosła o 100 proc. w ciągu ostatniego roku, a niedawno uruchomiono pierwsze urządzenie Paczkomat® w tym kraju. We Francji Mondial Relay ma już 5 000 urządzeń Paczkomat®. Dodatkowo Grupa posiada na tym rynku ponad 11 000 punktów odbioru i nadania (PUDO), realizuje również strategiczne partnerstwa z wieloma globalnymi graczami, m.in. Zalando czy Vinted.

W 2023 roku Grupa InPost dostarczyła 892,1 mln przesyłek, o 20 proc. więcej niż rok wcześniej. W Polsce wolumen przesyłek wyniósł 589,5 mln przesyłek (+16 proc.). Na rynkach międzynarodowych wolumen wyniósł 302,6 mln sztuk (+28 proc.), w tym Mondial Relay dostarczył 239,9 mln przesyłek (+13 proc.). W Wielkiej Brytanii, drugim co do wielkości międzynarodowym rynku, InPost dostarczył 46,5 mln paczek – co oznacza wzrost o blisko 127 proc. r/r.

Idź do oryginalnego materiału