Instagram – fotograficzny serwis społecznościowy hostingu zdjęć, połączony z aplikacją o tej samej nazwie, znów miał problemy techniczne.
Problemy z dostępem do Instagrama w czwartek wieczorem zgłosiło w witrynie Downdetector.com ponad 5 tys, użytkowników. Wiadomo też, iż większość zgłoszonych problemów dotyczyła problemów z logowaniem w aplikacji.
„U mnie nie działa”
To nie pierwsza awaria usługi. Przypomnijmy, iż na początku marca br. Instagram i Facebook miały ponad dwugodzinną awarię, która była spowodowana problemami technicznymi. W szczytowym momencie odnotowano ponad 550 tys. zgłoszeń dotyczących niedziałającego Facebooka i około 92 tys. zgłoszeń dotyczących instagrama. Firma zdawała się być bezradna. Przyczyna awarii nie została ujawniona.
Częstotliwość awarii Instagrama jest różna. Zależy ona od wielu czynników, takich jak aktualizacje systemu, problemy techniczne, przeciążenie serwerów czy też działań osób lub grup, które mogą próbować zakłócić działanie platformy. W ostatnim czasie użytkownicy platformy bardzo często zgłaszają problemy z ładowaniem treści w aplikacji.
Warto też zauważyć, iż jeszcze częściej niż awarie Instagrama mają miejsce awarie dwóch innych serwisów należących do firmy Meta – a mianowicie Facebooka i Messengera.
Czym jest Instagram?
Instagram to platforma społecznościowa umożliwiająca użytkownikom udostępnianie i przeglądanie zdjęć oraz krótkich filmów wideo. Została założona w 2010 roku przez Kevina Systroma i Mike’a Kriegera, a w 2012 roku została zakupiona przez Facebooka. Użytkownicy mogą tworzyć profile, na których publikują swoje treści w formie zdjęć lub filmów, które można opatrzyć opisem lub hashtagami. Ponadto, użytkownicy mogą śledzić profile innych osób, polubić i komentować ich treści oraz przesyłać prywatne wiadomości. Instagram jest także popularną platformą dla influencerów, firm i marek, które wykorzystują ją do promocji swoich produktów i usług oraz budowania społeczności wokół swojej marki.
W 2023 roku Instagram miał 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie. To plasowało go na 4. miejscu w rankingu najpopularniejszych platform mediów społecznościowych. Aż 500 milionów osób korzysta z Instagrama codziennie. W Polsce serwis ma 6,8 miliona aktywnych użytkowników.