Inwestycje i ekspansja. Klucz do sukcesu Jeronimo Martins

1 dzień temu

Po trzech kwartałach bieżącego roku finansowego sprzedaż Grupy Jeronimo Martins wzrosła o 7,1 proc. (+6,6 proc. przy stałych kursach wymiany), a EBITDA wzrosła o 10,9 proc. (9,9 proc. przy stałych kursach wymiany).

Marża wzrosła w tym okresie o 0,23 p.p. do 6,8 proc.. Jak podkreślają władze spółki, wszystkie marki osiągnęły dobre wyniki, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży i EBITDA. Zysk netto wyniósł 484 miliony euro, o 10 proc. więcej niż w pierwszych dziewięciu miesiącach poprzedniego roku. Nakłady inwestycyjne wyniosły 816 milionów euro.

– Trwająca globalna niepewność geopolityczna wpływa na zachowania konsumentów. W jeszcze większym stopniu szukają okazji, możliwości oszczędzenia pieniędzy. Dlatego niezmiennie pracujemy nad produktywnością i efektywnością, chroniąc w ten sposób rentowność. przez cały czas inwestujemy w innowacje i jakość naszego asortymentu, a także w poprawę naszych sieci sklepów i doświadczeń zakupowych. Realizujemy to poprzez programy ekspansji i modernizacji realizowane przez wszystkie sieci. Otworzyliśmy w tym okresie 274 sklepy, modernizując równocześnie 170 lokalizacji – komentuje prezes i dyrektor generalny Jeronimo Martins, Pedro Soares Dos Santos.

Biedronka na plusie

Biedronka zanotowała w badanym okresie wzrost sprzedaży o 5,8 proc. w walucie lokalnej, z LFL na poziomie 1,8 proc., wzmacniając swój udział w rynku. W euro sprzedaż osiągnęła 18,8 miliarda, o 7,4 proc. więcej niż w pierwszych 9 miesiącach poprzedniego roku.

W III kwartale sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 7,4 proc., z LFL na poziomie 3,6 proc.. W euro sprzedaż wyniosła 6,4 miliarda, to o 8 proc. więcej niż przed rokiem. EBITDA wzrosła o 10 proc. (+8,3 proc. w walucie lokalnej), przy czym marża osiągnęła poziom 7,9 proc. (7,7 proc. w 9M 24).

Sieć realizuje program ekspansji i modernizacji sklepów, która doprowadziła do otwarcia 111 sklepów w tym okresie (99 nowych netto) i modernizacji 110 lokalizacji.

Hebe walczy o pozycję

Hebe, działające na coraz bardziej konkurencyjnym cenowo rynku, zwiększyło sprzedaż o 5,3 proc. w walucie lokalnej, z wzrostem LFL na poziomie -0,1 proc.. W euro sprzedaż osiągnęła 451 milionów, o 6,9 proc. więcej niż w 9M 24. W III kwartale sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 1,7 proc., z LFL na poziomie -2,7 proc., co w euro wyniosło łącznie 154 miliony, o 2,3 proc. więcej niż w III kwartale 24.

Hebe otworzyło 13 sklepów w Polsce i 2 w Czechach, kończąc okres z łączną liczbą 386 sklepów w Polsce, 5 w Czechach i 2 na Słowacji.

Idź do oryginalnego materiału