Koncepty gastronomiczne odgrywają istotną rolę w generowaniu ruchu w obiektach handlowych i wielofunkcyjnych. Segment F&B stanowi również istotną część oferty Elektrowni Powiśle. Oprócz konceptu Food Hall z 16 punktami gastronomicznymi i 4 barami, mamy na terenie Elektrowni ponad 20 restauracji i kawiarni. Ich różnorodność, jakość oraz innowacyjne podejście do kulinariów przyciągają nie tylko klientów poszukujących jedzenia, ale również tych, którzy szukają doświadczeń społecznych i kulturalnych. Dlatego też obiekty handlowe i wielofunkcyjne muszą stale dostosowywać swoją ofertę, zapewniając atrakcyjne warunki dla rozwoju konceptów gastronomicznych – mam tu na myśli nie tylko kontekst biznesowy, ale też wsparcie w działaniach marketingowych — pisze w komentarzu dla Omnichannelnews.pl Jagoda Lechowska, Marketing Director, White Star Real Estate
Należy przyznać, iż w ostatnich latach obserwujemy znaczące zmiany w koncepcji stref gastronomicznych w centrach handlowych i wielofunkcyjnych. Dodatkowo restauracje są otwierane w lokalach poza food courtem, oferując całodniowe menu czy muzykę na żywo do późnych godzin nocnych. Coraz częściej spotykamy się z przestrzeniami, które integrują różnorodne aspekty kultury kulinarnej, oferując nie tylko szeroki wybór potraw, ale również miejsca do relaksu, spotkań towarzyskich czy choćby warsztaty kulinarno-edukacyjne. Taki kierunek działań to dla klienta nowa forma doświadczenia, budowania relacji i pokazywania transparentności danego miejsca.
Trendy konsumencie, technologie i preferencje społeczne
Wpływ na te zmiany mają nie tylko trendy konsumenckie, ale także rozwój technologii oraz zmieniające się preferencje społeczne. Klienci coraz bardziej doceniają lokalne produkty i zrównoważone praktyki żywieniowe, co wywiera presję na sieci gastronomiczne i obiekty handlowe do dostosowania swojej oferty i wprowadzania potraw uwzględniających preferencje klientów. Dodatkowo coraz częściej restauracje czy piekarnie decydują się na aranżację miejsc uwzględniającą otwartą kuchnię – tak, aby klienci widzieli proces powstawania potraw.
Dla nas, jako właściciela i zarządcy Elektrowni Powiśle, najważniejsze jest zrozumienie tych trendów i reagowanie na nie w sposób elastyczny i innowacyjny. Stawiamy na współpracę zarówno z nowatorskimi, jak i dobrze znanymi konceptami gastronomicznymi, promocję lokalnych producentów oraz organizację wydarzeń kulinarnych, aby stworzyć wyjątkową atmosferę i przyciągnąć szeroką grupę klientów. Bardzo cenimy sobie bezpośredni kontakt z najemcami, z którymi podejmujemy różnego rodzaju działania. Ponieważ Elektrownia Powiśle wyróżnia się największą liczbą restauracji, barów i kawiarni w jednym miejscu (jest ich aż 41 a niebawem dołączą kolejne 2 restauracje), prowadzimy kampanię Kulinarna Stolica Warszawy. W ramach tej kampanii, do której zaprosiliśmy najemców gastronomicznych, inicjujemy wiele aktywności. Wśród nich możemy wymienić kilkukrotnie zorganizowane warsztaty cukiernicze dla dziennikarzy i influencerów w Bakery czy działania z blogerami, Instagramerami i Tik-Tokerami, w tym zakończenie karnawału przy wspólnym stole w Food Hallu. Wyjątkowym wydarzeniem była akcja społeczna: w Food Hallu zorganizowaliśmy warsztaty z tworzenia koktajli bezalkoholowych dla podopiecznych Stowarzyszenia mali bracia Ubogich, a restauracja PaTaThai ugościła ich z okazji Dnia Babci i Dziadka. Food Hall tętni życiem każdego dnia, a my staramy się, aby nasi goście codziennie mogli korzystać z różnorodnej oferty: od atrakcyjnych promocji, przez koncerty i warsztaty, aż po samą aranżację przestrzeni. Zdajemy sobie również sprawę, iż siła tkwi we wspólnym działaniu, dlatego ważna jest dla nas harmonijna kooperacja i synergia między najemcami różnych sektorów: nie tylko w komunikacji, ale też na przykład podczas eventów. Dzięki takim działaniom możemy oferować klientom wielowymiarowe doświadczenie miejsca, które kojarzy się nie tylko zakupami, ale miłym spędzaniem czasu w restauracjach, kawiarniach czy Food Hallu.
Dzięki strategii biznesowej, która uwzględnia ścisłą współpracę z najemcami, nie tylko utrzymujemy naszą pozycję na rynku, ale także rozwijamy się w środowisku gastronomicznym obiektów mixed-use. Wierzymy, iż przykład Elektrowni Powiśle jest inspirujący zarówno dla centrów handlowych, jak i branży gastronomicznej.
Autorką komentarza jest Jagoda Lechowska, Marketing Director, White Star Real Estate