Agencja Informacyjna: Żabka – największa sieć sklepów spożywczych w Polsce typu modern convenience wprowadziła do sprzedaży limitowaną serię kubków na kawę Good Vibes Edition – pełnych kolorów, słońca i dobrego nastroju. Opakowania przenoszą fanów aromatycznego napoju w wakacyjny klimat. Spółka dba o wysoką jakość i powtarzalny smak kawy w każdym z ponad 11.600 sklepów, należących do sieci. To procentuje – kawa to jeden z hitów sprzedażowych sklepów Żabka. W 2024 rok klienci kupili jej aż 39.000.000 kubków!
Spis treści
Kawa w sieci sklepów Żabka
Kawa to jeden z najważniejszych produktów oferowanych przez sieć sklepów Żabka w Polsce. Aromatyczny, gorący napój dostępny jest w dwóch pojemnościach: 200 i 400 ml, a espresso – 80 ml. To 100 proc. Arabica, która doskonały aromat zawdzięcza odpowiedniemu sposobowi palenia, odbywającemu się w najstarszej w Europie profesjonalnej palarni Julius Meinl, zlokalizowanej w Republice Włoskiej.
https://www.youtube.com/embed/TLbB-L-nBbM
Jaką kawę najbardziej lubią Polacy?
Klienci sieci Żabka, najchętniej wybierają kawę z mlekiem. Drugim wyborem jest Latte, trzecim mała, czarna kawa. Latem dużą popularnością cieszą się kawy mrożone, przygotowywane z wykorzystaniem dostępnego w sklepach kubka z lodem – wystarczy wziąć go z zamrażarki, zapłacić 8,99 zł za kawę mrożoną i dolać do kubka kawę z ekspresu. Dla prawdziwych kawoszy w aplikacji Żappka dostępny jest kawonament. Po wykupieniu go za 27,99 zł przez kolejne 15 dni można odebrać 7 kaw (maksymalnie jedną dziennie). Oferta obejmuje wszystkie pojemności (do 400 ml), również warianty z mlekiem owsianym oraz bez laktozy.
Jak zostały stworzone kubki na kawę Good Vibes Edition?
kubki na kawę Good Vibes Edition, w letniej serii zostały stworzone z „przymrużeniem oka”. Na każdym z 4 wzorów znalazły się krótkie pytania i odpowiedzi, które zaskakują, bawią i nastrajają optymistycznie. To małe manifesty, które mają budzić pozytywne emocje u odwiedzających sklepy sieci Żabka. Dostępne są dwie pojemności – 200 i 400 ml – a hasła nawiązują do lata, zabawy i spotkań ze znajomymi. kubki na kawę Good Vibes Edition dostępne będą we wszystkich sklepach Żabka – również tych otwartych sezonowo.
Czy akcja sezonowa pojawiła się tylko na kubkach do kawy?
Letni motyw pojawi się również na opakowaniach innych produktów dostępnych w sklepach sieci Żabka – m.in. na kubkach z lodem, opakowaniach sałatek i kombuchy Dobra Karma, lemoniady o smaku piñacolada Wycisk czy dań gotowych Szamamm.
Czy kawa w Polsce jest coraz bardziej popularna?
„W Polsce popularność zwiększa się trend picia kawy po drodze, kupowania jej na wynos i zabrania ze sobą np. do pracy.” – Przekonuje Marta Urbaniak – Director of Quality and Environmental Management Department, Żabka Polska. – „Priorytetem spółka Żabka jest zapewnienie kawy wysokiej jakości i tego samego, wyjątkowego smaku we wszystkich placówkach sieci Żabka. Utrzymywane są najwyższe standardy, dzięki współpracy z dostawcą Julius Meinl, a także regularnym audytom, dbałości o dokumentację i certyfikaty oraz zaawansowanym badaniom laboratoryjnym.” – Ujawnia Marta Urbaniak – Director of Quality and Environmental Management Department, Żabka Polska.
Jak Julius Meinl dba o jakość kawy?
„Proces palenia kawy w zakładzie produkcyjnym Julius Meinl rozpoczyna się od surowych procedur kontroli jakości.” – Tłumaczy Yoana Ivanova – Global Quality Control Manager w Julius Meinl. – „Dla każdej partii zielonej kawy badane są 3 próbki w Laboratorium Kontroli Jakości, aby upewnić się, iż ziarna były transportowane w optymalnych warunkach i stale spełniają wysokie standardy jakości. Próbki te obejmują: jedną pobraną przed wysyłką w państwie pochodzenia, drugą po przybyciu do portu we Włoszech oraz trzecią w zakładzie produkcyjnym Julius Meinl.” – Wyjaśnia Yoana Ivanova – Global Quality Control Manager w Julius Meinl.
Jak Julius Meinl selekcjonuje kawę?
Przed samym procesem palenia kawa jest sortowana przez 2. specjalistyczne maszyny – jedna selekcjonuje ziarna pod względem rozmiaru i gęstości, a druga wykorzystuje technologię optyczną do usuwania defektów i ciał obcych. Proces palenia prowadzony jest pod ścisłym nadzorem doświadczonych specjalistów, aby zapewnić stałą, najwyższą jakość we wszystkich mieszankach. Każda partia jest testowana przez wewnętrznych ekspertów, zanim trafi na rynek. Dalsze kontrole przeprowadzane są w kolejnych tygodniach i miesiącach, aby zagwarantować długoterminową jakość produktu.
https://www.youtube.com/embed/ZMVbwVpBkKc
Na czym polega sukces kawy w placówkach Żabka?
Kawa, którą na co dzień można dostać w placówkach Żabka, to mieszanka wyselekcjonowanych, brazylijskich ziaren gatunku Arabica, uznawanego za najszlachetniejszy. W jej skład wchodzi unikalna kawa z małych farm z najlepszych regionów Federacyjnej Republiki Brazylii, m.in. położonych na szczytach gór plantacji zrzeszonych w projekcie Bob-o-link, kładącym nacisk na zachowanie zasad zrównoważonego rozwoju w rolnictwie i harmonii, między działalnością człowieka a środowiskiem naturalnym. Kawa oferowana w asortymencie gastronomicznym sklepów Żabka posiada certyfikat Rainforest Alliance (RFA).
Czym charakteryzuje się kawa w placówkach Żabka?
Doskonały aromat kawa, w placówkach Żabka, zawdzięcza odpowiedniemu sposobowi palenia, które odbywa się w mieście Vicenza, w Republice Włoskiej, w Julius Meinl – najstarszej w Europie profesjonalnej palarni. W palarni Julius Meinl unikalna mieszanka ziaren Arabica oraz precyzyjnie dopracowana metoda palenia współgrają ze sobą, by wydobyć pełen potencjał każdego ziarna. Efektem jest wyjątkowa filiżanka kawy o naturalnie słodkich nutach mlecznej czekolady i orzechów włoskich.
Co to jest Grupa Żabka?
Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience, którego misją jest tworzenie wartości poprzez upraszczanie codziennego życia klientów. Grupa obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.
Co składa się na na Grupę Żabka?
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje, wiodącą w Polsce, sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 11.000 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych (bez obsługi sklepu) pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Do Spółki należy marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta, a platforma Dietly to wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną, ofertą cyfrową.
Jak rozwija się Grupa Żabka?
W 2024 r. Grupa Żabka rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dystrybucji FMCG. Uruchomiła również w Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo.Od października 2024 r. akcje Grupy Żabka notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Dziękujemy za przeczytanie tekstu do końca. Polecamy inne Wiadomości, opublikowane na stronie internetowej www.agencja-informacyjna.com. Życzymy ciekawej lektury. Agencja Informacyjna.
AI, Gospodarka, /ART/ 7 lipca 2025