Co łączy Polki, Greczynki, Serbki, Portugalki, Chorwatki i mieszkanki 13. innych państw Europy? Wszystkie chętnie robią zakupy w Pepco. To właśnie kobiety w znacznej większości są stałymi bywalczyniami sklepów znajdujących się w 18. krajach Europy – tak wynika z badania Shopper Study.
Shopper Study to cykliczne badanie prowadzone co roku na rynkach, na których funkcjonują sklepy sieci Pepco – od Estonii przez Polskę, po Grecję, Włochy i Hiszpanię. Ankieterzy przeprowadzają niemal 10 tysięcy rozmów z klientami, co pozwala uzyskać wyniki o wysokim stopniu reprezentatywności. Na podstawie tych danych Pepco opracowuje i systematycznie śledzi wskaźnik satysfakcji klientów (Customer Satisfaction Index – CSI), który umożliwia ocenę takich elementów jak: obsługa i podejście do klienta, oferta i jej dostępność, estetyka przestrzeni sklepowej, a także atrakcyjność cen. Wyniki regularnie pozostają na bardzo wysokim poziomie — w najnowszym badaniu CSI osiągnął wartość 89 punktów na 100 możliwych.
Badanie pozwala opracować portret klienta Pepco
Wyniki jego najnowszej edycji nie pozostawiają złudzeń – najczęściej zakupy w sklepach tej sieci robią kobiety – to aż 86 proc. wszystkich klientów, spośród których prawie połowa jest w wieku 25-45 lat. Średnia wieku dla wszystkich konsumentów wynosi natomiast 41,5 lat. Niemal 80 proc. badanych deklaruje, iż jest w dobrej lub średniej sytuacji finansowej. Ponad 1/3 z nich ma dzieci poniżej 14. roku życia.
Ponad połowa badanych, bo aż 55 proc., sklepy Pepco odwiedza częściej niż raz w miesiącu, podczas gdy średnio klienci przekraczają w tym czasie próg sklepu aż trzykrotnie. Niemal 50 proc. ankietowanych do Pepco udaje się z myślą o konkretnym zakupie, a aż 70 proc. z nich wychodzi ze sklepu z przynajmniej jednym produktem.
– Na taki wynik bez wątpienia wpływ ma dopasowana do potrzeb klientów oferta, która jest regularnie odświeżana i ulepszana dzięki ponad 130 nowym kolekcjom w każdym sezonie. Zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów to jeden z fundamentów naszej strategii, co pozwala na trafne reagowanie na zmieniające się realia rynkowe. Dlatego regularnie prowadzimy badania oraz dogłębne analizy dotyczące m.in. postrzegania marki, zachowań konsumenckich oraz wpływu czynników makroekonomicznych. Pozyskane dane wspierają decyzje podejmowane w całej organizacji – od planowania asortymentu, przez inwestycje, aż po sposób prezentacji produktów w sklepach – tak, by oferta i przestrzeń sprzedaży jak najlepiej odpowiadały na potrzeby naszych klientów – wyjaśnia Agnieszka Olejniczak, Dyrektor Marketingu w Pepco.
Dlaczego Pepco?
W najnowszej edycji badania Shopper Study zapytano klientów w całej Europie, dlaczego wybierają właśnie sieć Pepco. 67 proc. ankietowanych podkreśliło, iż najmocniejszą stroną sklepów są niskie ceny. Dla 43 proc. badanych najważniejszy jest duży wybór produktów, dobry stosunek jakości do ceny (35 proc.) oraz duży wybór asortymentu w jednym miejscu (23 proc.). Klienci podkreślali również, iż istotne są bliskie i dogodne lokalizacje sklepów (21 proc.).
Badanie potwierdza, iż najważniejsze atuty marki są wyraźnie zauważalne i doceniane przez klientów na różnych rynkach. Przystępność cenowa, różnorodność oferty oraz wygodny dostęp do sklepów tworzą kombinację, która skutecznie przyciąga konsumentów. Takie wyniki pokazują, iż Pepco trafnie odpowiada na codzienne potrzeby europejskich gospodarstw domowych.