JD Group rośnie pomimo spadków w kanale e-commerce

1 tydzień temu

11,5 mld funtów brytyjskich – tyle wyniosły w ostatnim roku finansowym przychody JD Group, brytyjskiej grupy prowadzącej sieci sklepów z odzieżą i obuwiem sportowym.

– W ostatnim roku zwiększyliśmy przychody Grupy o 12 proc. licząc po stałych kursach walut. Wzrost organiczny wyniósł prawie 6 proc. (sprzedaż like for like wzrosła o 0,3 proc.). To ponad dwukrotnie więcej od tempa, w jakim rozwija się ten rynek. Osiągnęliśmy 48 proc. marży brutto, z wyłączeniem wpływu przejęć – komentuje wyniki Régis Schultz, dyrektor generalny JD Sports Fashion Plc.

Jak dodaje, Grupa zakończyła dwa ważne przejęcia na kluczowych rynkach. Chodzi o marki Hibbett w USA oraz Courir w Europie.

Ameryka i Europa na czele

Z geograficznego punktu widzenia, wszystkie regiony odnotowały wzrost przychodów w tym okresie, z wyjątkiem Wielkiej Brytanii. Wielka Brytania odnotowała spadek o 4,1 proc. do 3205 mln funtów. Przychody z Europy wzrosły o 9,5 proc. do 3510 mln funtów, wliczając w to wyniki osiągnięte przez dwa miesiące przez Courir. Przychody z Ameryki Północnej wzrosły o 27 proc. do 4242 mln funtów, wliczając sześć miesięcy działalności Hibbett.

Przychody z Azji i Pacyfiku wzrosły o 0,4 proc. do 501 mln funtów. Ameryka Północna wygenerowała 37 proc. przychodów, Europa 31 proc., Wielka Brytania 28 proc., a Azja i Pacyfik 4 proc..

Spadki w e-commerce

Sklepy detaliczne zwiększyły przychody o 15,7 proc. do 9 081 mln funtów, a kanał internetowy spadł o 2,9 proc. do 2 251 mln funtów. W rezultacie sklepy stanowią teraz 79 proc. przychodów Grupy, a sprzedaż online 20 proc..

Obuwie przez cały czas radziło sobie dobrze, przy czym przychody w tym segmencie wzrosły o 15,2 proc. do 6819 mln funtów, a przychody ze sprzedaży odzieży wzrosły o 4,2 proc. do 3550 mln funtów. Było to spowodowane przejęciami, które koncentrowały się przede wszystkim na markach obuwniczych. Przychody z akcesoriów wzrosły o 4,8 proc. do 702 mln funtów. Obuwie stanowi 60 proc., odzież 31 proc., a akcesoria 6 proc. przychodów. Pozostałe to 3 proc. i obejmuje sprzęt do użytku na świeżym powietrzu i karnety na siłownię.

Globalna sieć sprzedaży

Ostatni rok JD Sports zamknęło posiadając 4850 sklepów na całym świecie, o 1533 więcej niż na początku okresu, głównie dzięki przejęciom Hibbett i Courir, które dodały 1485 sklepów. We wszystkich brandach otwarto łącznie 311 sklepów, a zamknięto 263, w tym 66 sklepów Finish Line i Macy’s. Grupa przekonwertowała również 29 sklepów Finish Line w USA na JD i kolejne 21 na JD z innych marekeuropejskich.

Sieć sklepów JD Sports została założona w 1981 roku w Wielkiej Brytanii, a w tej chwili istnieje w 38 krajach na całym świecie – począwszy od UK, przez Europę, aż po Azję. Na przełomie 2021 i 2022 roku marka JD Sports zadebiutował w Polsce otwarciem sklepu w poznańskiej galerii Posnania. w tej chwili na terenie kraju działa ponad 10 salonów multibrandu w centrach handlowym. Oferta JD Sports jest dostępna również w sklepie internetowym.

Idź do oryginalnego materiału