Jędrzej Wittchen: Nasze inwestycje w rozwój sprzedaży zagranicznej przynoszą efekty

1 miesiąc temu

W pierwszym półroczu 2025 roku Grupa Wittchen osiągnęła 205,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, nieco więcej niż rok wcześniej (205,8 mln zł). To głównie zasługa rosnącej sprzedaży na rynkach zagranicznych, która w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku wzrosła o blisko 9% r/r do 42,1 mln zł. W samym drugim kwartale sprzedaż eksportowa zwiększyła się aż o 22% r/r do 23,9 mln zł.

Wynik EBITDA wypracowany w pierwszej połowie 2025 roku wyniósł 29,3 mln zł (-24% r/r), zaś skonsolidowany zysk netto sięgnął 9,7 mln zł (-42% r/r). Rentowność Grupy pozostawała pod presją z uwagi na konkurencyjne otoczenie rynkowe oraz zachowania zakupowe konsumentów.

Wzrasta rozpoznawalności marki Wittchen na rynkach zagranicznych

Choć większość przychodów Grupy Wittchen wciąż generowana jest na rynku krajowym, coraz większy udział w całkowitej sprzedaży mają wpływy ze sprzedaży poza granicami Polski. W samym drugim kwartale 2025 roku stanowiły one 21,3% łącznych przychodów (wobec 17,4% rok wcześniej). To efekt inwestycji w umacnianie rozpoznawalności marki Wittchen oraz produktów Grupy wśród klientów na rynkach zagranicznych, zarówno na platformach marketplace, jak i dzięki działalności własnych sklepów online i salonów stacjonarnych. Wg stanu na koniec czerwca 2025 roku, Grupa Wittchen prowadziła sprzedaż poprzez 8 własnych e-sklepów (wliczając Polskę), 34 platformy marketplace w 23 krajach oraz łącznie 25 salonów stacjonarnych (własnych i partnerskich) w 7 krajach poza Polską.

– Nasze inwestycje w rozwój sprzedaży zagranicznej przynoszą efekty – osiągnęliśmy znaczący wzrost sprzedaży eksportowej zarówno w drugim kwartale, jak i w całym półroczu tego roku. Aktywnie pracujemy nad tym, aby był to trwały trend. Wzrosty na rynkach zagranicznych cieszą tym bardziej, o ile zdamy sobie sprawę, na jak bardzo konkurencyjnych rynkach działamy. Rywalizujemy na nich nie tylko z uznanymi markami globalnymi, ale także z towarami sprowadzanymi do Europy za pośrednictwem azjatyckich platform. Agresywny marketing i polityka cenowa niektórych konkurentów zmuszają nas do ciągłego uatrakcyjniania naszej oferty, zaś klienci chętniej realizują mniejsze pojedyncze zamówienia, co ma wpływ na osiągane przez nas marże – informuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen S.A.

Marża brutto na sprzedaży, wypracowana przez Grupę Wittchen w pierwszym półroczu 2025 roku, wyniosła 61,4% i była o 1,5 pkt proc. niższa niż rok wcześniej. Skonsolidowany wynik EBITDA wyniósł 29,3 mln zł (-24% r/r), natomiast zysk netto 9,7 mln zł (-42% r/r).

Rozwój logistyki

Wśród działań mających na celu poprawę efektywności działalności Grupy Wittchen w dłuższym terminie jest m.in. planowana rozbudowa własnego centrum logistycznego w Palmirach koło Warszawy, gdzie znajduje się także siedziba Spółki.

– Zgodnie z tym co zapowiadaliśmy wcześniej, prowadzimy prace projektowe i jesteśmy coraz bliżej uzyskania decyzji środowiskowej dla naszej inwestycji w Palmirach. Projekt centrum logistycznego dostosowaliśmy do planów rozbudowy węzła drogi S7, który powstanie tuż obok naszego terenu. Według obecnych założeń, prace budowlane planujemy rozpocząć wiosną przyszłego roku i zakładamy, iż mogą one potrwać do połowy 2027 roku – zapowiada Marcin Szyguła, dyrektor finansowy (CFO) Wittchen.

Na koniec czerwca 2025 roku, Grupa Wittchen prowadziła sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 11 krajach (wliczając Polskę), 34 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel.

Idź do oryginalnego materiału