Jeff Bezos świadomie łamał zasady antymonopolowe? Jego działania uderzały w klientów

1 rok temu

Federalna Komisja Handlu w treści pozwu antymonopolowego stwierdziła, iż Amazon dosłownie zalał swoje strony całą masą reklam, wykorzystując swoją pozycję. Jednocześnie zarzuca się, iż w ten sposób podsuwano klientom droższe produkty. Jeff Bezos miał o wszystkim wiedzieć i świadomie zlecać takie działania.

Jeff Bezos złamał zasady antymonopolowe?

Federalna Komisja Handlu (FTC) i 17 stanów pozwały Amazona za wykorzystanie swojej pozycji monopolistycznej do podnoszenia cen w Internecie. W ocenie FTC firma kierowała klientów do droższych ofert miało pogorszyć ich sytuację i utrudniać możliwość wyboru. W treści pozwu możemy przeczytać, iż Na kluczowym spotkaniu pan Bezos polecił swojemu kierownictwu, aby „akceptowali więcej defektów” w celu zwiększenia całkowitej liczby wyświetlanych reklam i zwiększenia zysków Amazona z reklam.

Reklamy z defektami to te, które są nieistotne lub tylko w pewnym stopniu powiązane z tym, czego szuka użytkownik. Firmę miała wykorzystywać swoją pozycję monopolisty do podnoszenia cen w Internecie, pogarszając jednocześnie komfort zakupów i wykluczając konkurentów.

W zeszłym miesiącu Amazon podał, iż jego działalność reklamowa przyniosła w trzecim kwartale przychody przekraczające 12 miliardów dolarów.

Reakcja firmy

Jeff Bezos nie odniósł się do zarzutów, ale przemówili jego rzecznicy. Generalny radca prawny Amazona, David Zapolsky, określił skargę FTC jako „niezgodną z faktami i prawem”. Ponadto Zapolsky stwierdził, iż działania kwestionowane przez FTC pomogły pobudzić konkurencję i innowacje w branży detalicznej oraz zapewniły większy wybór, niższe ceny i szybsze dostawy dla klientów Amazon i większe możliwości dla wielu firm sprzedających w sklepie Amazon.

Rzecznik Amazona Tim Doyle przekazał w oficjalnym oświadczeniu, iż Amazon dokłada wszelkich starań, aby klienci mogli gwałtownie i łatwo znajdować potrzebne im produkty oraz odkrywać podobne opcje. Udostępniając mieszankę bezpłatnych i sponsorowanych wyników wyszukiwania w oparciu o takie czynniki, jak trafność, recenzje, dostępność, cena i szybkość dostawy, a także z pomocnymi filtrami wyszukiwania, aby zawęzić wyniki.

Idź do oryginalnego materiału