– Po wielomiesięcznych analizach potencjału polskich miast i regionów oraz dziesiątkach rozmów w całej Polsce jesteśmy przekonani, iż strategiczna kooperacja z Wielkopolską, Poznaniem i Międzynarodowymi Targami Poznańskimi pozwoli w przeciągu kilku lat wykonać decydujący krok w stronę stworzenia konkurencyjnego międzynarodowo wydarzenia z globalnymi ambicjami – powiedziała prezes Fundacji Impact Urszula Hasiec.
Od początku swojego istnienia Impact jest ważnym wydarzeniem na polskim rynku konferencyjnym i ma niebagatelny wpływ na rozwój innowacyjności w regionach, w których organizuje swoje wydarzenia.
W tym roku jesienne wydarzenie Impact to 2 dni konferencji na 4 scenach, na których wystąpi ponad 400 mówców w 16 ścieżkach tematycznych, co składa się na 55 godzin spotkań. Transmisje wszystkich wystąpień i paneli dyskusyjnych odbędą się na największych i najważniejszych serwisach gospodarczych w Polsce: WP.pl, money.pl, forsal.pl i 300Gospodarka.pl. Podczas jesiennej edycji tradycyjnie już zostanie przyznana Nagroda Gospodarcza Money.pl. Międzynarodowe Targi Poznańskie, gospodarz wydarzenia, przechodzą transformację: nowa architektura miejsca pozwala myśleć o zwiększeniu skali przedsięwzięć tam organizowanych.
– Grupa MTP, jako organizator najważniejszych wydarzeń branżowych w Europie Środkowo-Wschodniej, od stu lat aktywnie wspiera polską gospodarkę, tworząc przestrzeń wymiany myśli dla środowisk związanych z biznesem, innowacyjnością i przedsiębiorczością. Cieszę się, iż organizatorzy Impactu wybrali Poznań i teren Międzynarodowych Targów Poznańskich – podkreśla Tomasz Kobierski, prezes zarządu Grupy MTP.
– Naszym celem nie jest jednostkowe zorganizowanie wydarzenia; chcielibyśmy, aby wymiana poglądów podczas konferencji Impact stała się iskrą, która rozpali długofalową współpracę na poziomie biznesowym, publiczno-prywatnym, czy naukowo-akademickim. Podniesienie prestiżu lokalizacyjnego to również szansa na przyciągnięcie najzdolniejszych studentów, wpływowych naukowców, start-upów i inwestorów venture capital, ale także bezpośrednie inwestycje globalnych koncernów – powiedział wiceprezes Fundacji Impact Michał Kamiński.
Tym, co wyróżnia konferencję Impact, jest udział wielu zagranicznych gości – strategiczni partnerzy korporacyjni to największe firmy o globalnym zasięgu, jak m.in. Mastercard, Google, Microsoft, IBM, Allegro, AstraZenca, Roche, Pfizer, Volkswagen, Deutsche Telcom, Uber, czy Orange. Impact odwiedzają menedżerowie ze szczebla globalnego – na scenie wydarzenia w maju tego roku gościła m.in. CEO YouTube Susan Wojcicki. Impact to doskonała okazja do zaprezentowania potencjału regionu międzynarodowym decydentom gospodarczym.
– Doświadczenia 5 lat i 14 wydarzeń utwierdziły nas w przekonaniu, iż przy aktywnym wsparciu włodarzy miasta i regionu tych korzyści z naszego wydarzenia – zarówno dla jego gości, jak i gospodarzy organizacyjnych i regionalnych – może być znacznie więcej. Wierzymy, iż wspólnie możemy stworzyć wyjątkowe wydarzenie, którego pokłosiem będzie produktywna kooperacja podejmowana na wielu polach – uważa Urszula Hasiec.
Impact to także wysokiej rangi wydarzenie gospodarczo-polityczne. Na wydarzeniach Impact ogłoszono m.in.: uruchomienie programu Start in Poland, premierę GovTech Polska czy Krajowego Planu Odbudowy. W ramach Impact Connected Edition’20 odbyła się m.in. sesja robocza Grupy V4 poświęcona przyszłości sektora automotive, a podczas Impact mobility rEVolution’19 Polsko – Koreańskie Forum Gospodarcze, czy też polska premiera pierwszego w pełni elektrycznego modelu w grupie Volkswagen – VW ID.3.
– Cieszę się, iż organizatorzy konferencji o takiej renomie zdecydowali się przenieść ją do Poznania – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Miasta. – To kolejny dowód na to, iż stolica Wielkopolski jest jednym z najważniejszych ośrodków biznesowych na mapie Polski. Dzięki tego typu wydarzeniom możemy nie tylko doskonale zaprezentować potencjał gospodarczy Poznania i regionu, możliwości organizacyjne samych targów, ale również nawiązać konkretną współpracę z nowymi inwestorami.