Po okresie wakacyjnym w internetowych koszykach Polaków królują gry planszowe i karciane, suplementy diety, sprzęt fotograficzny oraz instrumenty muzyczne.
Według danych z Shoper Płatności (czyli dedykowanego systemu płatności dla sklepów internetowych Shoper), jesienią kupujący online szukają równowagi między zdrowiem, rozrywką a rozwojem zainteresowań. Świadczy o tym wzrost sprzedaży w poszczególnych branżach wśród sklepów na platformie Shoper.
Karty na stół, zdrowie w ręku
Aż 4-krotny wzrost sprzedaży (względem sierpnia 2024) odnotowały wybrane sklepy oferujące gry planszowe oraz karciane. Oznacza to, iż kiedy dni stają się coraz chłodniejsze, a wieczory dłuższe, chętnie wybieramy rozrywki, które pozwolą umilić czas spędzony w domu. Polacy do swoich e-koszyków licznie wrzucają również suplementy diety, a wybrane sklepy posiadające je w swoim asortymencie, względem sierpnia osiągnęły wzrost na poziomie 176 proc.. Jesienią kupujemy ich jeszcze więcej niż latem, a sezon powakacyjny to czas, kiedy przede wszystkim dbamy o odporność i wzmacniamy się przed zimą.
Polacy inwestują w talenty
Według danych Centrum Badania Opinii Społecznej, na początku roku szkolnego 2023/2024 blisko trzy czwarte rodziców zadeklarowało, iż któreś z ich dzieci uczęszcza lub będzie uczęszczać na zajęcia dodatkowe. Tak liczne zainteresowanie zajęciami pozalekcyjnymi może i w tym roku wyraźnie wpływać na popyt na niektóre grupy produktów po wakacjach. Dlatego wysokim wzrostem mogą się pochwalić także wybrane sklepy oferujące sprzęt fotograficzny (147 proc. wzrostu sprzedaży) oraz sklepy sprzedające instrumenty muzyczne i akcesoria z nimi związane (160 proc. wzrostu sprzedaży).
– Wrzesień to miesiąc, który wyznacza powakacyjny przełom w zachowaniach zakupowych Polaków. Widzimy wyraźne zainteresowanie produktami sprzyjającymi spędzaniu czasu w domowym zaciszu, co znajduje odzwierciedlenie we wzroście sprzedaży gier planszowych i karcianych. Wzrost popularności suplementów diety świadczy o tym, iż jesień to również czas intensywnej troski o zdrowie. – mówi Magdalena Rękas, Data Analyst w Shoper – Dodatkowo, powrót uczniów do szkół muzycznych i rozwój pasji wśród dorosłych wyraźnie napędza popyt na instrumenty muzyczne i sprzęt fotograficzny. To pokazuje, iż Polacy traktują jesień nie tylko jako czas przygotowań do zimy, ale także okazję do rozwoju osobistego – dodaje