John Deere próbuje gonić New Hollanda, azjatyckie marki idą w górę. Co słychać na rynku ciągników?

2 godzin temu

Po 7 miesiącach 2025 roku New Holland przez cały czas pozostaje liderem rynku ciągników w Polsce. Chociaż przez cały czas ma dużą przewagę, drugi John Deere w lipcu dość mocno ją zredukował. Wyraźne wzrosty notują marki azjatyckie.

Lipiec przyniósł 1034 rejestracje nowych ciągników. Chociaż oznacza to spadek o ponad 80 sztuk względem czerwca, przez cały czas to o wiele więcej niż w lipcu zeszłego roku – aż o 322 sztuki. Przy średniej z ostatnich 12 miesięcy na poziomie 846 sztuk możemy mówić o naprawdę niezłym wyniku.

John Deere goni New Hollanda

W lipcu zarejestrowano najwięcej ciągników marki John Deere – 182 sztuki, co stanowi wzrost o 54 sztuki wobec poprzedniego miesiąca. Tym samym John Deere zmniejszył stratę do New Hollanda po 7 miesiącach do 150 sztuk. Spory spadek względem czerwca zaliczył Deutz-Fahr – o 49 sztuk do 71 ciągników. A jak wygląda pełna klasyfikacja od początku roku?

Źródło: PIGMiUR

Azjatyckie tygrysy

Patrząc na powyższą tabelę w oczy od razu rzucają się świetne wyniki marek dalekowschodnich, które z pewnymi wyjątkami osiągają zdecydowanie największą dynamikę wzrostu. LS sprzedał prawie o 93 ciągniki więcej r/r, Kioti o 82, Lovol o 101, swoją pozycję na rynku umacnia też Solis i choć nie możemy mówić tu o wzrostach na poziomie wyżej wymienionych, to zupełnie inny jest pułap, z którego startował producent z Indii. Niechlubny wyjątek stanowi TYM, który szoruje po dnie z 16 sprzedanymi od początku roku ciągnikami.

Zdaje się, iż o pewnej kanibalizacji możemy mówić w przypadku Lovola i Arbosa; jeden koncern, dwie różne sieci dystrybucji. Tymczasem o ile Lovol rośnie w siłę, tak Arbos notuje bardzo poważny spadek r/r – o 72 sztuki do zaledwie 31. Trzeba jednak podkreślić, iż choć Arbos jest przez cały czas w ofercie firmy Korbanek, to ustępuje powoli miejsca Aupaxowi, który nie pozostało wyodrębniony ze statystyk PIGMiURU, co może zaburzać nieco rzeczywisty obraz.

Średnie i małe ciągniki w górę

Największa dynamika wzrostu notowana jest w kategoriach mocy 71-100 i 101-140 KM. Wyraźnie lepiej r/r ma się również sprzedaż w kategoriach 30-50, 51-70 oraz 141-200 KM. Tylko w dwóch kategoriach zanotowano spadki – poniżej 30 i powyżej 200 KM.

Najpopularniejsze modele ciągników

W lipcu 2025 roku najczęściej rejestrowano New Hollanda T5.90S (26), następnie John Deere’a 6M 155 (25) i SOlisa 50 4WD (18).

*sprzedaż ciągników mierzona rejestracjami

Źródło: PIGMiUR, opr. mw

Idź do oryginalnego materiału