Warszawa, 28.07.2025 (ISBnews) – Netflix miał 26% udziału w polskim rynku streamingu online (SVOD) w II kw. br. (spadek o 6 pkt proc. r/r i 3 pkt proc. kw/kw); na drugim miejscu z 16% udziału utrzymał się Max (wcześniej HBOmax) – spadek o 1 pkt proc. kw/kw), wynika z danych firmy JustWatch.
“Netflix utrzymuje dominację z udziałem 26%, pomimo niewielkiego spadku w porównaniu z poprzednimi kwartałami. Max i Prime Video zajmują odpowiednio drugie i trzecie miejsce, z udziałami 16% i 15%. Disney+ i Apple TV+ […] – odpowiednio 14% i 11% – co utrzymuje ich w środku stawki. Player zdobył 6% udziału, pozostając najsilniejszym lokalnym serwisem w rankingu. Viaplay (3%) został oficjalnie wycofany z rynku z końcem czerwca 2025 r. Pozostali gracze (SkyShowtime i inne) zajmują łącznie 9% rynku” – czytamy w komunikacie.
Netflix odnotował spadek udziału z 32% do 26% (-6 pkt proc.), co odzwierciedla rosnącą konkurencję i większe zróżnicowanie rynku. Disney+ zwiększył swój udział z 12% do 14% (+2 pp), zyskując na popularności wśród polskich widzów. Prime Video zanotował wzrost o 2 punkty procentowe (z 13% do 15%). Player utrzymał stabilny udział – z 5% w zeszłym roku do 6% obecnie. Viaplay, który w II kw. 2024 miał 8%, zakończył działalność w Polsce w czerwcu 2025 r., podano także.
“Netflix pozostaje liderem w Polsce z 26% udziałem w rynku, pomimo 6-punktowego spadku r/r. Disney+ notuje najlepszy wynik kwartału – wzrost o +2 pp w porównaniu z I kw. 2025 Viaplay oficjalnie opuścił polski rynek 29 czerwca, kończąc II kw. z 3% udziałem. Apple TV+ i Player utrzymują stabilne pozycje jako najważniejsze platformy drugiego rzędu. Segment Inne rośnie i osiąga 5%, co może wskazywać na dalszą fragmentację rynku” – czytamy dalej.
Dane są częścią trwającej kampanii analizującej zainteresowanie użytkowników platformami SVOD na głównych rynkach na całym świecie. Dane rynkowe oparte są na aktywności użytkowników w serwisie JustWatch, który pomaga odnaleźć legalne źródła oglądania filmów i seriali. Odzwierciedlają one względne zainteresowanie poszczególnymi serwisami w Polsce. Wraz z rosnącą konkurencją między globalnymi gigantami a lokalnymi graczami, dane z II kwartału pokazują znaczące zmiany w zaangażowaniu użytkowników, lojalności wobec platform oraz wpływie niedawnych wycofań z rynku. Odejście Viaplay i utrzymanie pozycji przez Playera podkreślają, iż Polska pozostaje jednym z najbardziej dynamicznych rynków streamingowych w Europie, podsumowano.
JustWatch podaje, iż jest międzynarodowym przewodnikiem po streamingach, z którego korzysta ponad 40 mln użytkowników miesięcznie.
(ISBnews)