Amerykańska spółka Dick’s Sporting Goods sfinalizowała przejęcie sieci Foot Locker. Wartość transakcji wyniosła 2,4 miliarda dolarów.
Dzięki tej akwizycji Dick’s umacnia swoją pozycję na rynku sneakersów. Globalnie będzie posiadał ponad 3200 sklepów.
Powstaje sneakersowy gigant
Przedstawiciele Dick’s Sporting Goods potwierdzili, iż planują zachować wszystkie marki należące do Foot Locker. Chodzi m.in. o Foot Locker, Kids Foot Locker, Champs Sports, WSS i atmos. Łącznie marki te wygenerowały 8 miliardów dolarów przychodów w ostatnim roku fiskalnym.
Założona w 1948 roku Dick’s Sporting Goods osiągnęła w ubiegłym roku finansowym 13,4 miliarda dolarów przychodów. Grupa prowadzi w Stanach Zjednoczonych sklepy pod kilkoma markami: Dick’s Sporting Goods, Golf Galaxy, Public Lands oraz Going, Going, Gone!. Zarządza również kanałami e-commerce i aplikacją mobilną Dick’s.