Katjes przejmuje większościowy udział w marce modowej Bogner

1 miesiąc temu

Katjes International rozszerza swoje portfolio marek: poprzez spółkę zależną Katjes Quiet Luxury, firma objęła 60% udziałów w Willy Bogner GmbH („Grupa Bogner”). Rodzina Bogner zachowa pozostałe 40% udziałów. Rozważane jest zwiększenie kwoty obligacji Katjes International o wartości 115 mln euro w celu uzyskania finansowania. Rodzinna Grupa Bogner jest szczególnie znana ze swoich kolekcji odzieży narciarskiej i outdoorowej pod markami „Bogner” i „Bogner Fire + Ice”. Kurtki narciarskie tej luksusowej marki kosztują zwykle od 600 do 1200 euro. Niektóre topowe modele są znacznie droższe.

200 milionów euro sprzedaży

Długoletni właściciel byłego narciarza i filmowca Willy’ego Bognera (83) osiągnął w ostatnim roku obrotowym przychody w wysokości nieco poniżej 200 mln euro. W poprzednim roku obrotowym 2023/24 przychody przez cały czas wynosiły 187,6 mln euro. Firma od dawna poszukiwała inwestora: Bogner przeszedł trudną restrukturyzację; przez kilka lat, do 2022 roku, funkcję syndyka pełnił ekspert ds. restrukturyzacji Arndt Geiwitz.

Dzięki przejęciu, Katjes zamierza rozszerzyć swój segment dóbr konsumpcyjnych. „Dzięki takim markom jak Bübchen, Theramed i Shirin Beauty udowodniliśmy już, iż potrafimy generować wzrost również poza naszą podstawową działalnością” – oświadczyła firma. Rozwój europejskich marek dóbr konsumpcyjnych wpisuje się w jej długoterminową strategię. „Wejście w segment dóbr luksusowych z Bogner dodatkowo wzbogaca nasze portfolio” – podkreśla dyrektor zarządzający Tobias Bachmüller.

Transakcja przez cały czas wymaga zatwierdzenia przez niemieckie organy antymonopolowe. Jej sfinalizowanie planowane jest na wrzesień 2025 roku. Aby sfinansować przejęcie, Katjes International rozważa możliwość podwyższenia poziomu swoich obligacji korporacyjnych.

Idź do oryginalnego materiału