Sieć marketów Kaufland zajęła trzecie miejsce w kategorii „handel” oraz czternaste w zestawieniu ogólnym osiemnastej edycji „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”.
Poprzeczka w tegorocznym wydaniu konkursu była postawiona wysoko – udział wzięło blisko 70 firm, a w przygotowaniu ankiety aktywnie uczestniczyła specjalnie powołana Rada Naukowa Rankingu ESG, w skład której weszli eksperci Akademii Leona Koźmińskiego i jej partnerów Climate Leadership UNEP/GRID i Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Wyniki tak wymagającego rankingu potwierdzają, iż działania Kaufland w ramach strategii ESG zbliżają sieć do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju.
Barometr dojrzałości
„Ranking ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie” (dawniej Ranking Odpowiedzialnych Firm) już od wielu lat jest cenionym na rynku barometrem dojrzałości odpowiedzialnego zarządzania w największych organizacjach. Poddaje analizie inicjatywy firm podejmowane w obszarze odpowiedzialnego i zrównoważonego zarządzania – na rzecz środowiska, społeczności i ładu korporacyjnego. Pod uwagę brane są także konkretne wskaźniki oraz cele strategiczne spółek.
Weryfikacja prowadzona jest zgodnie z metodologią przygotowaną przez autorów – prof. Bolesława Roka z Akademii Leona Koźmińskiego oraz Jarosława Horodeckiego, analityka ESG. Ankieta Rankingu co roku jest zmieniana i nawiązuje do wytycznych raportowania w ramach Europejskich Standardów Sprawozdawczości w zakresie Zrównoważonego Rozwoju (ESRS), które w perspektywie dwóch lat obejmą ponad 3000 największych spółek.
– Z wielką satysfakcją przyjęliśmy ocenę naszego zaangażowania w obszarze ESG, przyznaną przez kapitułę „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”, która podobnie jak w zeszłym roku uplasowała nas na podium zestawienia branżowego oraz wśród kilkunastu liderów zestawienia ogólnego. Nowe regulacje prawne, rosnąca świadomość zarówno liderów biznesu, otoczenia rynkowego, jak i całego społeczeństwa w kwestii zrównoważonego rozwoju powodują, iż wymagania wobec nas – największych firm – z roku na rok są coraz wyższe. Kaufland od początku swojej działalności priorytetyzuje odpowiedzialność społeczną, środowiskową i biznesową, a przyznawane liczne wyróżnienia w tym zakresie dodatkowo motywują nas do konsekwentnej realizacji naszej strategii – mówi Agnieszka Kotlińska, Starsza Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju w sieci Kaufland Polska.
Kaufland w drodze do zrównoważonego rozwoju
Kaufland w drodze do zrównoważonego rozwoju podejmuje kompleksowe inicjatywy w wielu obszarach i wyznacza sobie ambitne cele dotyczące ochrony klimatu oraz odpowiedzialności środowiskowej i społecznej. Dzięki temu efekty działalności detalisty są nie tylko deklaratywne, ale wymierne i mierzalne, co potwierdzają m.in. przyznawane wyróżnienia i wysokie miejsca w rankingach z obszaru ESG. Sieć zauważalnie zmniejsza swój ślad węglowy, realizując strategię klimatyczną w ramach której zakłada m.in. ograniczenie emisji uwarunkowanych działalnością przedsiębiorstwa o 80 proc. do 2030 roku. W tym celu firma postawiła w 100 proc. na zasilanie marketów zieloną energią oraz inwestycje w energooszczędne rozwiązania. Wdrożyła także kompleksową strategię REset Plastic i w ciągu kilku lat zmniejszyła zużycie tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów marek własnych o ponad 20 proc. następnie wyznaczając sobie kolejny, jeszcze bardziej ambitny cel w tym zakresie: sieć planuje zredukować zużycie plastiku w opakowaniach o 30 proc. do 2025 r. oraz o 35 proc. do 2027 r. (w porównaniu z rokiem 2017).
Kaufland na co dzień dba również o niemarnowanie żywności, wdrażając odpowiednie procesy operacyjne, czy przekazując żywność potrzebującym i biogazowniom. W myśl hasła „Zróbmy to razem” firma przekonuje do zmiany nawyków na bardziej świadome i ekologiczne także swoich pracowników, klientów i partnerów biznesowych, realizując w tym celu liczne akcje edukacyjne. Regularnie przeprowadzane audyty oraz świadomy dobór dostawców i partnerów biznesowych dają sieci pewność zbieżności celów w zakresie zrównoważonego rozwoju i spójnej ich realizacji. Wszystkie działania Kaufland opiera na najwyższych światowych standardach i we współpracy z licznymi, niezależnymi organizacjami i instytucjami. Sieć jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu, sygnatariuszem Karty Różnorodności, Karty Praw Dziecka, członkiem Polskiego Paktu Plastikowego oraz Partnerstwa na rzecz Realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju w Polsce.