Platforma Kaufland Marketplace, która zadebiutowała w Polsce w sierpniu 2024 roku, podsumowuje swój pierwszy rok działalności. Z wynikami sięgającymi choćby trzech milionów użytkowników miesięcznie oraz ofertą obejmującą ponad sześć milionów produktów w ponad 6400 kategoriach, Kaufland ugruntował swoją pozycję na rynku e-commerce i pozostaje jedną z najszybciej rozwijających się platform w kraju.
Rozpoznawalność marki Kaufland w Polsce wynosi 99%, a dzięki integracji platformy z aplikacją sieci i programem lojalnościowym Kaufland Card, sprzedaż internetowa i stacjonarna są ze sobą ściśle powiązane.
– Choć rynek e-commerce w Polsce jest niezwykle konkurencyjny, z naszej platformy korzysta każdego miesiąca aż trzy miliony osób. Od wprowadzenia platformy zwiększyliśmy liczbę dostępnych artykułów już czterokrotnie i wyraźnie widzimy, iż jesteśmy na dobrej drodze. W ciągu najbliższych lat chcemy stać się jedną z największych platform internetowych w Polsce, oferując klientom asortyment porównywalny do tego dostępnego już w Niemczech, liczący aż 45 milionów artykułów. Dążymy do tego, aby Kaufland Marketplace był najlepszym miejscem sprzedaży dla polskich przedsiębiorców, którzy dzięki nam mogą rozwijać działalność zarówno w kraju, jak i na rynkach międzynarodowych – mówi Martin Piterak, Prezes Kaufland Polska.
Rozwój i stabilne wyniki
Na Kaufland.pl swoje produkty oferuje w tej chwili 3000 sprzedawców internetowych, którzy odnotowali średni wzrost obrotów o ponad 15%. Średnia wartość koszyka zakupowego wynosi 140 euro, a największym zainteresowaniem cieszą się telefony, tablety, meble, rowery oraz perfumy. Najczęściej wybierane kategorie to elektronika i komputery, wyposażenie wnętrz oraz ogród i majsterkowanie.
Na tle rynku Kaufland Marketplace wyróżnia się wyjątkowo niskim wskaźnikiem zwrotów. Podczas gdy w Polsce średnia zwrotów wynosi 14% (według danych Statista), na platformie Kaufland wskaźnik ten wynosi zaledwie 3%, co świadczy o wysokiej jakości obsługi i zaufaniu klientów.
Europejska platforma wśród globalnych gigantów
Kaufland Marketplace wyróżnia się także swoim pochodzeniem. Kaufland, jako część Grupy Schwarz, przestrzega europejskich regulacji, gwarantując bezpieczeństwo danych i przejrzyste zasady współpracy. W ramach Kaufland Global Marketplace sprzedawcy zyskują również łatwy dostęp do sprzedaży w wielu krajach jednocześnie. w tej chwili dostępnych jest siedem platform handlowych, a sprzedawcy mogą korzystać z bezpłatnych usług dodatkowych, takich jak tłumaczenia opisów produktów czy indywidualne wsparcie sprzedażowe.
Zrównoważony rozwój i dynamiczny wzrost w Europie
Od początku marca, oprócz produktów nowych, używanych czy tych klasy B, sprzedawcy mają możliwość oferowania także artykułów odnowionych. w tej chwili dostępnych jest około 20 000 takich ofert, a ich liczba z pewnością będzie sukcesywnie rosła. Wprowadzenie tej opcji odpowiada na rosnące zainteresowanie klientów bardziej zrównoważonymi zakupami i daje sprzedawcom nowe możliwości w dynamicznie rozwijającym się segmencie e-commerce.
Ekspansja autorskiej platformy Kaufland Marketplace objęła w ostatnim czasie m.in. Polskę, Austrię, Czechy i Słowację, co przyczyniło się do imponującego wzrostu wartości sprzedaży (GMV) o 106% rok do roku. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju Kaufland wzmacnia swoją pozycję jako jedna z kluczowych europejskich platform sprzedażowych, łącząc korzyści zarówno dla klientów, jak i sprzedawców.
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 253 markety i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.