Od 12 sierpnia Kaufland Marketplace jest dostępny we Francji. Klienci mogą zamawiać ponad trzy miliony produktów z ponad 6400 kategorii, takich jak np.: dom, elektronika, ogród, majsterkowanie, kuchnia i gospodarstwo domowe, sport, moda, niemowlę i dziecko. Produkty dostarczane są bezpośrednio do domu klienta.
To zapewnia polskim sprzedawcom dodatkową platformę – zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym – w Niemczech, Czechach, na Słowacji, Austrii, a teraz także we Francji. Za kilka tygodni Kaufland Marketplace wystartuje również we Włoszech. Obecnie 13 000 sprzedawców w całej Europie prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Kaufland Marketplace, a 2800 już dołączyło do platformy Kaufland.fr.
– We Francji obserwujemy ogromne zainteresowanie ze strony sprzedawców krajowych i międzynarodowych, którzy chcą oferować swoje produkty na naszym nowym marketplace. Francuscy klienci zyskają dostęp do milionów nowych ofert i kategorii produktów. Naszym celem jest zapewnienie we Francji asortymentu porównywalnego do tego, jaki oferujemy w Niemczech, gdzie dostępnych jest już 45 milionów artykułów. Chcemy także stać się wiodącą europejską platformą dla sprzedawców w tym kraju, umożliwiając im łatwą, wygodną i skuteczną sprzedaż zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym – mówi Gerald Schönbucher, dyrektor generalny Kaufland e-commerce.
Z Europy dla Europy
Kaufland Marketplace to europejska alternatywa dla globalnych gigantów e-commerce – z Europy dla Europy. Jako część Grupy Schwarz – jednego z liderów handlu detalicznego w branży spożywczej, obejmującej sieci Kaufland i Lidl – platforma przestrzega europejskich przepisów i zasad ochrony danych. Marketplace stawia na konkurencyjność cenową i uczciwe warunki.
Opracowane specjalnie rozwiązanie „all-in-one” – Kaufland Global Marketplace – zapewnia sprzedawcom idealną bazę do wejścia w e-commerce i ekspansji na inne rynki europejskie. w tej chwili platforma dostępna jest na siedmiu rynkach. Celem jest maksymalne uproszczenie procesu sprzedaży międzynarodowej w ramach Kaufland Global Marketplace. Sprzedawcy mają m.in. dostęp do dodatkowych, bezpłatnych usług, takich jak tłumaczenie opisów produktów i tekstów prawnych czy indywidualne wsparcie opiekuna handlowego.
Francja jest szóstym krajem, w którym sprzedawcy mogą prowadzić sprzedaż poprzez Kaufland Marketplace, rejestrując się tylko raz w ramach rozwiązania „all-in-one”. Pod koniec tego lata platforma zostanie uruchomiona także we Włoszech. Dzięki ofercie online Kaufland jest już jednym z największych marketplace’ów w Niemczech, Czechach i na Słowacji. Po udanym starcie w Austrii i Polsce w ubiegłym roku, platforma jest jedną z najszybciej rozwijających się na tych krajach. Wszyscy, którzy prowadzą sprzedaż na platformach Kaufland Marketplace, mogą dotrzeć łącznie do 81 milionów klientów online w krajach, w których działa marketplace. Dodanie 37 milionów konsumentów z Francji oraz 22 milionów z Włoch zwiększy tę liczbę do niemal 140 milionów kupujących.
Międzynarodowa sieć
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 253 markety i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.