Kaufland otworzy nowy sklep w Olkuszu. Będzie on miał 4,7 tys. mkw.

2 miesięcy temu

Sieć Kaufland zdecydowała się podpisać umowę najmu lokalu w parku handlowym w Olkuszu. Powstanie tam sklep o powierzchni 4 700 mkw.

W Olkuszu, przy ulicy Sławkowskiej, powstanie nowoczesny park handlowy. Projekt ten jest realizowany w ramach formuły joint venture przez grupę BOIG Consulting oraz BiG Shopping Centers Ltd. Będzie to największy obiekt handlowy zlokalizowany w centrum miasta.

Budowa parku handlowego rozpocznie się w I kwartale 2025 roku. Na powierzchni 14 000 mkw. GLA zaplanowano rozlokowanie ok. 25 sklepów. W ramach tej inwestycji powstanie największy w mieście market spożywczy – Kaufland (4 700 mkw.). Obszar 3,7 ha, na którym usytuowany będzie park handlowy, daje duże możliwości aranżacyjne. Innowację dla odwiedzających będzie stanowić osobny budynek z ofertą gastronomiczną. Znajdą się tam różnorodne restauracje, kawiarnie i bary, co pozwoli mieszkańcom odkrywa nowe smaki i kuchnie z różnych zakątków świata. Miejsce to – sprzyjające integracji społecznej – dodatkowo wzmocni pozycję parku handlowego w mieście. Oferta gastronomiczna obejmie lokalnych przedsiębiorców i dostawców, przyczyniając się do rozwoju lokalnej gospodarki.

Kluczowa najemca w obiekcie

– Otwarcie w Olkuszu Kauflanda to istotny krok w kierunku zwiększenia dostępności produktów dla mieszkańców. Dzięki tej transakcji mieszkańcy będą mogli korzystać z szerokiej oferty i atrakcyjnych cen. Dodatkowo wprowadzenie nowych marek do Olkusza, niedostępnych do tej pory w mieście, zwiększy różnorodność wyboru produktów i usług. Pozwoli to mieszkańcom na lepsze dopasowanie zakupów do swoich potrzeb i preferencji. Marki, które nie były wcześniej obecne na mapie Olkusza, umożliwią zdobycie nowych, ciekawych doświadczeń zakupowych. Mieszkańcy nie będą musieli podróżować do innych miast, aby skorzystać z ofert poszukiwanych sklepów. Nowa propozycja handlowa przyciągnie także klientów z okolicznych miejscowości, co zwiększy ruch w parku handlowym. Wzrośnie również atrakcyjność Olkusza jako miejsca do życia – mówi Wojciech Cieślak, prezes zarządu BOIG Consulting.

Na potencjał inwestycji składają się nie tylko znane brandy, ale także doskonała lokalizacja w centrum miasta i położenie przy drodze krajowej nr 94, będącej alternatywą dla pojazdów poruszających się między aglomeracją śląską a Krakowem i jego okolicami. Nie bez znaczenia jest bezpośrednie sąsiedztwo gęstej zabudowy – dwóch osiedli mieszkaniowych. W strefie dojazdu do 20 minut obszar zamieszkuje ponad 100 000 osób. Obiekt usytuowany jest zaledwie 300 m od starówki i miejskiego targowiska. W pobliżu znajduje się urząd miejski, szkoły publiczne, a także stacja paliw Circle K.

– Budowa parku handlowego przyniesie wiele korzyści dla lokalnej społeczności. Jesteśmy przekonani, iż nowa infrastruktura handlowa przyczyni się do ożywienia gospodarczego regionu, zwiększając liczbę miejsc pracy i konkurencyjność lokalnych przedsiębiorstw. Realizacja tego projektu stanowi istotny krok w kierunku modernizacji Olkusza i jego rozwoju – mówi Eran Levy, Country Manager Poland w BiG Shopping Centers Ltd.

Estetycznie zaprojektowane budynki parku handlowego wzbogacą przestrzeń miejską, tworząc przyjemną atmosferę i podnosząc atrakcyjność tego miejsca. Zarówno BOIG Consulting, jak i BiG kładą duży nacisk na zrównoważony rozwój, co znajduje odzwierciedlenie w planowanej budowie parku. Projekt uwzględnia nowoczesne technologie oraz ekologiczne rozwiązania, które mają na celu minimalizację wpływu na środowisko. Przykłady takich rozwiązań to systemy zarządzania energią oraz przestrzenie zielone, które poprawią jakość życia mieszkańców.

Idź do oryginalnego materiału