Kaufland intensywnie rozwija obecność marki Parkside, odpowiadając na rosnące zainteresowanie klientów produktami DIY. W wybranych marketach pojawiają się specjalne strefy shop-in-shop – odrębne przestrzenie z szeroką ofertą Parkside, dostępne przez cały rok.
Marka własna Parkside zyskuje nową przestrzeń w sklepach Kaufland. W Niemczech działa już 30 dużych stref o powierzchni od 50 do 120 m², a w niemal 200 kolejnych sklepach zmodernizowano działy non-food, rozszerzając ofertę o najchętniej wybierane produkty marki. Zespół Kauflandu przygotował różne warianty ekspozycji – od klasycznych regałów z możliwością rozbudowy, przez moduły sezonowe, po pełne koncepcje shop-in-shop – tak, by dopasować je do konkretnej lokalizacji.
– Dzięki elastycznemu podejściu jesteśmy w stanie dopasować naszą ofertę do możliwości danej lokalizacji – tłumaczy Thomas Schäfer-Schumann, Dyrektor Międzynarodowego Pionu Zarządzania Kategoriami Produktów. – Istotną rolę odgrywa zarówno dostępna przestrzeń, jak i lokalne nawyki zakupowe. W razie potrzeby ograniczamy mniej popularne kategorie, by zrobić miejsce na ekspozycję Parkside – dodaje.
Rozwój konceptu
Nowe strefy są spójne z układem sklepu i wizualną identyfikacją marki. Kolorystyka Parkside, oznaczenia podłogowe i materiały promocyjne wspierają intuicyjne zakupy i ułatwiają klientom poruszanie się po ofercie.
Co istotne, koncept wdrażany jest także poza Niemcami – strefy pojawiają się w kolejnych krajach, w tym w Polsce. Pierwsza strefa Parkside w formule shop-in-shop została uruchomiona w Gdyni przy ul. Morskiej. Jeszcze w tym roku planowana jest kontynuacja wdrożeń w kolejnych marketach.
– Już teraz widzimy, iż klienci wykazują duże zainteresowanie nową ekspozycją produktów Parkside. Dzięki koncepcji shop-in-shop możemy lepiej wyeksponować najpopularniejsze linie produktowe, dostosowując ofertę do konkretnej lokalizacji i nawyków zakupowych. We wrześniu uruchomimy kolejne strefy w Warszawie i Krakowie, a w październiku we Wrocławiu – to dla nas istotny krok w dalszym rozwoju tego konceptu. Widzimy w tym kierunku duży potencjał – mówi Katinka Jonitz, Dyrektor Departamentu Organizacji Sprzedaży w Kaufland Polska.
Parkside to marka własna dostępna w Kaufland – zarówno stacjonarnie, jak i online. Od 2023 roku w ofercie znajduje się ponad 300 produktów, w tym popularna linia akumulatorowa Parkside 20V, narzędzia manualne i sprzęt ogrodowy. Jesienią klienci mogą spodziewać się kolejnych nowości – bez potrzeby wizyty w wyspecjalizowanym sklepie.