Klienci Kauflandu zyskują nową możliwość robienia zakupów spożywczych – teraz bez wychodzenia z domu. Sieć nawiązuje współpracę z platformą Glovo i od 14 listopada oficjalnie uruchamia nową funkcjonalność. Na razie usługa dostępna jest w Krakowie. niedługo będą mogli z niej korzystać klienci w kolejnych miastach w Polsce.
W ramach nowej usługi dostaw online, realizowanej przez Glovo, klienci Kauflandu mogą cieszyć się tymi samymi kluczowymi atutami, które znają ze sklepów stacjonarnych. Chodzi przede wszystkim o identyczną ofertę cenową oraz bogatą selekcję promocji. Kaufland we współpracy z Glovo oferuje wyjątkowo długi czas przyjmowania zamówień online.
Zamówienia można składać od wczesnych godzin porannych do późnego wieczora (od 7:00 do 22:30 od poniedziałku do soboty). Co więcej, asortyment obejmuje nie tylko standardowe produkty, takie jak pieczywo, owoce i warzywa. W ofercie online znajduje się około 5 tysięcy artykułów z różnych kategorii, w tym napoje, kwiaty, wędliny i mięso pakowane, a także artykuły higieniczne oraz przemysłowe.
Pilotaż w Krakowie
Pilotaż usługi wystartował w Krakowie. Już pierwszy tydzień współpracy Kauflandu z Glovo pokazał, iż platforma jest wykorzystywana głównie do szybkich zakupów uzupełniających. Świadczy o tym dominacja w koszykach świeżych produktów, takich jak pieczywo, świeże owoce i warzywa, a także pakowane mięso i produkty marki własnej K-Stąd Takie Dobre!.
– Po pierwszym tygodniu pilotażowym widzimy dużą częstotliwość zakupów „na ostatnią chwilę”, takich produktów, jak zmywacz do paznokci, bukiet róż, czekoladki czy artykuły do pielęgnacji. Takie zamówienia są dla nas szczególnie istotne, dlatego, iż za każdym z nich widzimy konkretnego klienta z konkretną, pilną potrzebą. Cieszymy się, iż dzięki współpracy z Glovo możemy te potrzeby realizować jeszcze lepiej niż do tej pory – mówi Marcin Cieślik z Departamentu Organizacji Sprzedaży w Kaufland Polska.
Rekordowe zamówienie zrealizowane w tygodniu pilotażowym miało wartość 750 złotych. Średni czas realizacji od złożenia zamówienia do dostawy mieści się w przedziale 30 do 60 minut, a koszt uzależniony jest od dystansu między klientem a sklepem, oscylując zwykle wokół kilku złotych. Pierwsze wyniki pilotażu potwierdzają potencjał współpracy i zainteresowanie klientów nową usługą.
– Cieszymy się na nawiązanie współpracy z Kauflandem, będącym jedną z wiodących sieci handlowych w Polsce. To dla nas istotny krok w rozwoju dostaw online, a także możliwość wzmocnienia naszych rozwiązań w obszarze e-grocery oraz zapewnienia jeszcze lepszej dostępności i wygody dla użytkowników platformy. Aplikacja Glovo oferuje szeroki asortyment produktów codziennego użytku, w tym takie same ceny i promocje, co sprawia, iż doświadczenie zakupowe jest w pełni zbliżone do zakupów w tradycyjnym sklepie Kaufland. Jesteśmy przekonani, iż wspólne działania przyczynią się do dalszego rozwoju segmentu e-grocery w Polsce, wzmacniając jednocześnie naszą pozycję lidera szybkich i wygodnych dostaw – mówi Dawid Ledziński, Dyrektor q-commerce Glovo w Polsce.
Dalsze plany rozwoju
Kaufland planuje rozwijać partnerstwo z Glovo, żeby umożliwić dostawy ze swoich sklepów szerokiemu gronu klientów. Kolejnym miastem, w którym zostanie uruchomiona usługa, będzie Warszawa.
– Dzięki pilotażowi w naszych krakowskich marketach, możemy dopracować cały proces, żeby zakupy online były dla klientów jak najbardziej wygodne i sprawne. Od nowego roku planujemy wprowadzać tę opcję w kolejnych polskich miastach. Chcielibyśmy, aby w przyszłości zakupy z dostawą przez Glovo były dostępne wszędzie tam, gdzie jest Kaufland i gdzie tylko nasz partner będzie w stanie zapewnić sprawną logistykę – dodaje Marcin Cieślik.

2 dni temu








