Kazar pierwszą polską marką, która testowała wielokanałową realizację zamówień przez Zalando

11 miesięcy temu

W październiku 2022 roku Zalando, we współpracy z wybranymi partnerami, w tym polską marką Kazar, rozpoczęło pilotażowe wdrażanie usługi wielokanałowej realizacji zamówień, która teraz zostaje udostępniona pod nazwą ZEOS. Rozwiązanie to umożliwia markom i detalistom realizację zamówień z różnych kanałów sprzedaży, zarządzając asortymentem z jednego miejsca, dzięki jednej integracji przewoźników i jednego interfejsu użytkownika. Zalando poszerza również zakres działania usługi i udostępnia ją nie tylko dotychczasowym partnerom, ale również wszystkim graczom z branży mody i lifestyle’u, niezależnie od tego, czy sprzedają na Zalando czy nie.

Celem jest, by ZEOS, dzięki wykorzystaniu infrastruktury, technologii i wiedzy specjalistycznej Zalando, stał się systemem operacyjnym e-commerce dla branży mody i stylu życia w Europie, który dostarcza innowacyjne rozwiązania dla marek i detalistów.

Zalando E-commerce Operating System

Koncepcja z jednej strony jest prosta, a z drugiej przełomowa: ZEOS zajmuje się skomplikowanymi procesami logistycznymi, dzięki czemu marki mogą w pełni skupić się na clue swojej działalności, czyli na modzie i lifestyle’u. Partnerzy muszą jedynie przesłać asortyment do składającej się z 12 centrów sieci logistycznej Zalando, a ZEOS zajmie się całą resztą. Jedna integracja umożliwia dostęp do puli ponad 40 przewoźników, którzy na 23 rynkach europejskich oferują ponad 160 zlokalizowanych opcji dostawy i zwrotu. Niezależnie od tego, czy zakupu dokonano na Zalando, we własnym sklepie internetowym marki, czy choćby na innych europejskich platformach zakupowych, ZEOS gwarantuje sprawną obsługę i szybką wysyłkę zamówionych produktów.

“Rynek europejski daje markom i detalistom modowym i lifestylowym ogromną szansę rozwoju. Jednocześnie poruszanie się po nim może być bardzo trudne. Rosnące oczekiwania klientów, a także coraz większe znaczenie platform mulitibrandowych, wprowadzają większą fragmentację i złożoność do ich procesów handlowych – mówi Jan Bartels, Senior Vice President B2B at Zalando. – “Dzięki ZEOS chcemy uwolnić pełen potencjał Europy, dając graczom modowym i lifestylowym narzędzia do zarządzania ich wielokanałową sprzedażą dzięki jednej ujednoliconej platformy” – kontynuuje Bartels.

Zalando już w 207 roku udostępniło partnerom sprzedającym na platformie możliwość korzystania z usług realizacji zamówień, dostaw i obsługi zwrotów dzięki Zalando Logistics Solutions. w tej chwili z tych rozwiązań, dostępnych na 23 europejskich rynkach, korzysta już ponad 1000 partnerów platformy. Od momentu wprowadzenia Zalando Logistics Solutions obsłużono prawie 380 milionów produktów partnerów, co pozwoliło na dogłębne poznanie nie tylko logistyki B2B, ale także specyficznych potrzeb marek i sprzedawców z obszaru mody i lifestyle’u. Wprowadzenie ZEOS poprzedziły szerokie teksty usługi wielokanałowej realizacji zamówień, które prowadzone były we współpracy z wybranymi markami partnerskimi. Pilotaż stopniowo rozszerzano na więcej rynków i kanałów sprzedaży, włączając w to czołowe platformy e-commerce w Europie. Z usługi korzysta już około 30 marek i detalistów, takich jak Pepe Jeans, marka należąca do AWWG Group, a także polska marka Kazar.

“Prawdą jest, iż oferta ZEOS jest rewolucyjna. Kiedy usłyszeliśmy o nowym wielokanałowym rozwiązaniu do realizacji zamówień, wiedzieliśmy, iż chcemy być jego częścią i rozszerzyć działalność na nowe rynki. Mamy wielkie ambicje na nadchodzące lata i cieszymy się, iż plan działań ZEOS doskonale z nimi współgra” – skomentował Radomir Kiepas, B2B Development Partner Kazar.

Wyzwania marek modowych w europejskiej ekspansji online

“Wejście marki modowej lub detalisty na europejski rynek online wiąże się z różnorodnymi wyzwaniami, zwłaszcza w kontekście spełniania oczekiwań klientów – inne oczekiwania mają Polacy, a inne chociażby Holendrzy. Dużym wyzwaniem jest zachowanie równowagi między wieloma kanałami sprzedaży, przy jednoczesnym dostosowywaniu się do specyficznych wymagań platformy, takich jak jakość zdjęć produktów czy obietnice dotyczące dostaw. Sprawy dodatkowo komplikować może nawiązywanie i utrzymywanie relacji z lokalnymi przewoźnikami, a inwestycje jakich wymaga logistyka potrafią być bardzo duże. ZEOS dostarcza polskim markom narzędzia, które umożliwiają ekspresowy rozwój na terenie całej Europy, pozwalając im dotrzeć do milionów klientów za pośrednictwem platform e-commerce oraz własnych witryn internetowych. Bardzo cieszymy się, iż będziemy w stanie pomóc naszym partnerom w maksymalizacji sprzedaży i zysków” – mówi Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando.

ZEOS, będący częścią Zalando SE, jest niezależnie działającą jednostką, która w pełni koncentruje się na wspieraniu marek i sprzedawców detalicznych w osiąganiu sukcesu w realizacji ich strategii e-commerce. Około 350 osób pracuje dla ZEOS w Berlinie i Sztokholmie. Rozwiązania logistyczne Zalando – Zalando Logistics Solutions, czyli usługi realizacji, wysyłki i zwrotów dla partnerów sprzedających za pośrednictwem Zalando, są przez cały czas dostępne i nie będą zmieniane. Więcej informacji można znaleźć na stronie zeos.eu.

Idź do oryginalnego materiału