Kierunek Kalifornia: ASBIS debiutuje w USA z największym salonem Bang & Olufsen

2 godzin temu
Zdjęcie: asbis


Grupa ASBIS, dotychczas kojarzona przede wszystkim z silną pozycją dystrybutora z wartością dodaną (VAD) na rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, wykonuje strategiczny zwrot za ocean. Spółka oficjalnie zadebiutowała na amerykańskim rynku detalicznym, otwierając w San Francisco największy na świecie flagowy salon marki Bang & Olufsen.

Decyzja o ulokowaniu placówki w Kalifornii nie jest przypadkowa i wpisuje się w szerszy plan dywersyfikacji geograficznej Grupy. Choć ASBIS zbudował swoją potęgę na dystrybucji ICT i IoT w regionie EMEA, wejście do Stanów Zjednoczonych sygnalizuje apetyt na rynki o wyższej marżowości i ustabilizowanym popycie na dobra luksusowe. Za operację odpowiada spółka zależna ASBC, która systematycznie rozbudowuje portfolio detaliczne. w tej chwili zarządza ona siecią 41 punktów w 12 krajach, łącząc sprzedaż produktów Apple (w ramach formatu Apple Premium Reseller) z ekskluzywnym sprzętem audio.

źródło: Asbis

Nowy showroom w San Francisco ma pełnić funkcję wizytówki obu marek, łącząc duński minimalizm z technologicznym know-how dystrybutora. Serhei Kostevitch, CEO Grupy ASBIS, podkreśla, iż USA to naturalne środowisko dla produktów segmentu premium, a obecne otwarcie jest zaledwie przyczółkiem do szerszej ekspansji. Mapa drogowa na najbliższe lata jest już nakreślona – w pierwszej połowie 2026 roku planowane są otwarcia kolejnych salonów w kluczowych lokalizacjach technologicznego biznesu: Los Angeles oraz Palo Alto.

Ruch ten należy odczytywać jako próbę uniezależnienia się od wahań koniunkturalnych na rynkach wschodzących, gdzie ASBIS tradycyjnie generował większość przychodów. Wybór Bang & Olufsen jako partnera w tej ekspansji wydaje się bezpiecznym zakładem, biorąc pod uwagę osiem wspólnie prowadzonych salonów w krajach tak zróżnicowanych jak Włochy, RPA czy Gruzja. Sukces w Kalifornii może stać się dla ASBIS dowodem na to, iż ich model biznesowy jest skalowalny również na najbardziej konkurencyjnym rynku detalicznym świata.

Idź do oryginalnego materiału