KiK: mniejsze sklepy, większe możliwości

2 tygodni temu

II kwartał dla sieci sklepów KiK to okres pełen dynamicznych działań i ważnych decyzji strategicznych. W minionych tygodniach sieć otworzyła nowy sklep w Bielsku-Białej, zapowiedziała ambitny cel wzrostu sprzedaży o 9 proc. oraz wdrożenie nowego formatu sklepów, który ma wnieść ekspansję KiK w Polsce na kolejny poziom.

Przed końcem maja sieć uruchomi 3 nowe sklepy – w Warszawie, Szubinie i Kozienicach. Wszystkie te otwarcia zaplanowano według nowej formuły, której celem jest zbudowanie trwałej relacji z lokalną społecznością. Łączy ona obecność online i działania lokalne. Jeszcze przed otwarciem sklepu marka pojawia się w lokalnych grupach na Facebooku oraz przygotowuje specjalny rabat dla uczestników.

Kompaktowy format

Pod koniec Q1, KiK ogłosił prace nad wprowadzeniem nowego formatu sklepów – U400. To koncept salonów sprzedaży o zmniejszonej powierzchni handlowej – do 400 mkw.. „Kompaktowy” model daje sieci możliwość wejścia do mniejszych miejscowości oraz galerii i pasaży handlowych, gdzie dotąd ograniczenia przestrzenne uniemożliwiały rozwój.

Nowy format umożliwia nam wejście do lokalizacji, które dotąd były poza naszym zasięgiem ze względu na ograniczoną dostępność większych powierzchni. Mówimy tu o sklepach o metrażu 360–440 mkw., zlokalizowanych m.in. w retail parkach i centrach handlowych, czy o lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu – na przykład w rejonach dworców kolejowych, autobusowych czy nowych osiedli mieszkaniowych w dużych miastach. W takich lokalizacjach jesteśmy w stanie zaprezentować nasz najmocniejszy asortyment – najlepiej rotujące produkty, które odpowiadają na potrzeby klientów. Z pewnością będziemy musieli zrezygnować z części oferty, ale za to zwiększymy efektywność handlową sklepu – mówi Jan Skowron, dyrektor zarządzający KiK Polska i dodaje: trzeba podkreślić, iż nowy format nie zastąpi całkowicie naszego standardu, ale uzupełni go w tych lokalizacjach, które dotychczas były poza naszym zasięgiem ze względu na ograniczenia metrażowe. przez cały czas większość otwarć będzie realizowana w dotychczasowym, „złotym” formacie – 500-600 mkw..

Szersza strategia

Wszystkie te działania są częścią szerszej strategii rozwoju marki w Polsce. KiK zakłada wzrost sprzedaży o 9 proc. w 2025 roku, co ma zostać osiągnięte dzięki nowym otwarciom, modernizacji istniejących placówek zgodnie z koncepcją Dynamics 2.0 oraz lepszemu dopasowaniu oferty do oczekiwań polskich konsumentów.

Otwarcia zaplanowane na maj (Warszawa, Szubin i Kozienice) będą prezentować najnowszy koncept aranżacyjny – Dynamics 2.0, a pod względem powierzchni wpisywać się w „złoty standard” KiK (ok. 550 mkw. powierzchni).

Idź do oryginalnego materiału