Kingfisher podsumowuje półrocze. Jak radzi sobie Castorama w Polsce?

1 miesiąc temu

Grupa kapitałowa Kingfisher, do której należy Castorama Polska, opublikowała wyniki finansowe za pierwsze półrocze roku obrotowego 2025/26. Sprzedaż całkowita Grupy wyniosła 6,8 mld GBP, dając wzrost LFL o 1,9 proc., co było efektem wzrostu liczby transakcji i wolumenu sprzedaży. Skorygowany zysk przed opodatkowaniem wzrósł o 10,2 proc., a wolne przepływy pieniężne o 13,5 proc..

W Wielkiej Brytanii i Irlandii sprzedaż LFL wzrosła o 3,9 proc.. We Francji i Polsce odnotowano spadki LFL o 2,1 proc., przy jednoczesnych kwartalnych poprawach wyników. Wynik Castorama Polska odzwierciedla wymagającą sytuację w polskim handlu oraz oddaje ostrożna nastroje konsumentów, wynikające m.in. z trudnej sytuacji geopolitycznej.

Rozwój sieci, e-commerce i marki własne

W pierwszym półroczu Castorama Polska kontynuowała realizację kluczowych inicjatyw strategicznych. Wśród nich znajduje się rozwój CastoPro, czyli programu lojalnościowego dla klientów profesjonalistów, ekspansja segmentu usług, m.in. poprzez budowanie sieci Punktów Projektowych Castorama w galeriach handlowych (obecnie 8 lokalizacji), oraz intensyfikacja działań w obszarze e-commerce.

Marketplace Castorama stale zwiększa bazę dostawców i produktów, a także rozwija funkcjonalności strony, by zapewnić klientom jak najlepsze doświadczenia zakupowe. Firma stawia także na zwiększanie widoczności i promocję marek własnych (OEB) – m.in. poprzez inicjatywy takie jak Erbauer Tour. Castorama Polska inwestuje również w retail media – rozwiązania wspierające komunikację z klientem i dostawcami, które są już wdrażane m.in. w Polsce, Francji i Wielkiej Brytanii.

Castorama w Polsce

Castorama uruchomiła swój pierwszy sklep w Polsce w 1997 roku. w tej chwili prowadzi sprzedaż w 107 sklepach w różnych częściach kraju i zapewnia dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia około 13 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej ponad 2000 sklepów w 8 krajach Europy.

Idź do oryginalnego materiału