Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 2,2% r/r w I poł. br., a Kino Polska – które liczyło na więcej – ocenia, iż rynek jest w tej chwili trudny, a konkurencja większa, poinformował członek zarządu Kino Polska Erwan Luherne. Mimo to spółka jest optymistyczna co do II połowy roku jeżeli chodzi o wzrost rynku reklamy w TV, który może być wyższy niż w I półroczu.
„Rynek reklamy TV według raportu Publicis, czyli inwestycje reklamowe we wszystkie formy reklamy TV w I poł. 2025 zwiększył się o 2,2% r/r (w I poł. 2024 wzrost o 7,2%), a wysoka baza z ub.r. była spowodowana mistrzostwami Europy w piłce nożnej. Nie była to dynamika jakiej się spodziewaliśmy. Myśleliśmy, iż będzie wyższy poziom inwestycji reklamowych w TV” – powiedział Luherne podczas konferencji prasowej.
„Ciężko przewidzieć, co będzie w II połowie roku. Koniec czerwca i lipiec wydaje się, iż była większa dynamika i jesteśmy optymistami. Rynek może wzrosnąć więcej niż podałem na początku spotkania. […] Jesteśmy całkiem optymistyczni, ale trudno podać jaki procentowo będzie wzrost. Pracujemy nad naszymi kanałami i nad wartościowymi propozycjami” – dodał.
Wskazał też, iż wpływ na oglądalność poszczególnych kanałów miała m.in. tegoroczna kampania prezydencka.
„Widzowie skupiali się na kanałach informacyjnych. My mieliśmy spowolnienie, jeżeli chodzi o naszą widownię z powodu informacji politycznych, bo ciężko konkurować o uwagę widowni np. w porównaniu do wydarzeń sportowych. Spodziewaliśmy się mniejszego wpływu polityki na nasze kanały. […] By zaangażować widzów do oglądania kanałów TV potrzebne są unikalne treści” – powiedział.
Dodał, iż jest też zwiększona presja konkurencyjna na rynku, a udział „wielkiej czwórki” zmalał zarówno w I poł. 2025 r., jak i w samym II kw. br. w ujęciu rok do roku.
„Chcę podkreślić, iż spółka rośnie i jest w dobrej kondycji, ale musimy być uważni, bo rynek jest trudniejszy niż rok temu i konkurencja jest większa” – powiedział też członek zarządu.
Kino Polska TV podało wcześniej, ze odnotowało 19,96 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 r. wobec 17,59 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 24,72 mln zł wobec 21,49 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 84,87 mln zł w II kw. 2025 r. wobec 79,79 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2024 r. spółka miała 39,01 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 36,32 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 161,47 mln zł w porównaniu z 155,3 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 88,12 mln zł wobec 76,75 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Grupa Kino Polska TV, będąca częścią SPI International, firmy należącej do Grupy Canal+, zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.
Źródło: ISBnews