Kino Polska TV: Koniec br. i początek przyszłego będzie pod znakiem dużych inwestycji

5 godzin temu

Warszawa, 26.08.2025 (ISBnews) – Grupa Kino Polska ocenia, iż koniec 2025 r. i początek 2026 r. będzie stał pod znakiem dużych inwestycji dotyczących m.in. kanału Zoom TV, poinformowali przedstawiciele spółki. W przyszłym roku obniżą się koszty Zoom TV związane z zakończeniem nadawania naziemnego, ale pojawią się inwestycje związane z wejściem na rynki poza Polską.

“Segment Zoom jak i kanały Kino Polska będą wymagały dużych inwestycji. Chcielibyśmy rozwijać takie kanały jak Zoom TV na rynkach międzynarodowych, poza Polską. […] Rynek jest coraz trudniejszy, czeka nas rebranding Zooma i mocne inwestycje, jeżeli chodzi o bibliotekę Zooma, wsparcie i promocję, jak również wejście na rynki międzynarodowe, co będzie miało też wpływ na poziom gotówki, która jest wymagana do wsparcia tych działań” – powiedziała członek zarządu Katarzyna Woźnicka, podczas telekonferencji.

“Oceniamy, iż Zoom ma potencjał na rynkach zagranicznych, szczególnie dla młodej widowni i ten kanał może dodać wartość do naszego pakietu ofert. Wprowadzimy go całkiem niedługo, ale nie mogę podać konkretnej daty. […] Będziemy inwestować znacznie w 2026 r., ale nie podam konkretnych liczb, ale na pewno będziemy inwestować” – dodał członek zarządu Erwan Luherne.

Woźnicka zaznaczyła też, iż w przyszłym roku obniżą się koszty Zoom TV związane z zakończeniem nadawania naziemnego.

“Jeśli chodzi o II poł. roku to spodziewamy się podobnej wielkości kosztów, ale od przyszłego roku nie będzie już kosztów np. technicznych nadawania koncesji naziemnej, bo nie będzie nadawania naziemnego, jeżeli chodzi o Zoom. Nie chcielibyśmy podawać dokładnych danych jeżeli chodzi o koszty infrastruktury technicznej, a jeżeli chodzi o koszty koncesji to szacowaliśmy je na ok. 19 mln zł, jeżeli chodzi o koncesję 10-letnią, a koszty infrastruktury technicznej to kolejne kilka milionów złotych, jeżeli chodzi o wymiar roczny” – powiedziała Woźnicka.

“Celem zarządu jest utrzymywanie długoterminowej strategii bezpieczeństwa pod względem gotówkowym. Operujemy na dość ryzykownym i konkurencyjnym, przede wszystkim polskim rynku, który jest zatłoczony i wymaga bardzo dużej uważności, jeżeli chodzi o inwestycje w nasze podstawowe koszty, czyli zasoby programowe. To co obserwujemy na rynku, czyli większa konkurencyjność, jeżeli chodzi o kanały linearne, wymaga kolejnych nakładów. Nie chcemy jednak podawać poziomu gotówki, przy którym sytuacja spółki jest wystarczająco zabezpieczona” – dodała.

Wcześniej spółka informowała, iż zdecydowała o nieskładaniu do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) wniosku o przedłużenie ważności koncesji na rozpowszechnianie kanału Zoom TV w sposób rozsiewczy satelitarny, a zarząd zdecydował o rozszerzeniu dystrybucji programu na rynki poza Polską, w związku z tym spółka będzie ubiegać się o koncesję na emisję Zoom TV poza granicami Polski. Aktualna koncesja na rozpowszechnianie Zoom TV w sposób rozsiewczy satelitarny obowiązuje do 28 lipca 2026 r.

Grupa Kino Polska TV, będąca częścią SPI International, firmy należącej do Grupy Canal+, zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału