Kino Polska TV liczy, iż pozyskanie nowego kontentu wzmocni ofertę programową i wyniki

1 tydzień temu

Warszawa, 29.05.2025 (ISBnews) – Kino Polska TV ma “dość mocne” oczekiwania wobec II półrocza, dzięki oczekiwanemu pozyskaniu nowego kontentu, który ma wzmocnić ofertę programową i wyniki, poinformował członek zarządu Erwan Luherne.

“Wkrótce będziemy mieli nowe elementy w programmingu, które powinny wzmocnić oglądalność niektórych kanałów, więc oczekujemy lepszych rezultatów i mamy dość mocne oczekiwania co do III kwartału, ze względu na spodziewane udostępnienie nowego kontentu” – powiedział Luherne podczas wideokonferencji.

Dodał, iż Kino Polska planuje ogłosić “bardzo fajny” projekt, który chce zintegrować w swoim programmingu na Stopklatce i Zoom. Ponadto nowym katalogiem filmowym grupa chce przełamać słabość kanałów Kino Polska, które zanotowały 15-proc. spadek przychodów r/r.

“Jest to związane z ogólnym trendem spadku oglądalności TV, ale też w przypadku Kino Polska TV poszukujemy nowych odbiorców. Oczekujemy, iż w następnych miesiącach będzie wzmocniona oferta programowa i mamy tutaj nadzieję na odwrócenie tego trendu” – powiedziała członek zarządu Katarzyna Woźnicka.

“Wierzymy w ten kanał i jego pozycjonowanie. […] Regres wynikał z braków w katalogu. Chcemy wspierać ten kanał i niedługo ogłosić kupno bardzo dobrego nowego katalogu filmów, który powinien dać większą wartość i atrakcyjność. Wierzymy, iż pozycjonowanie kanału jest dobre, a nowy katalog i większy wolumen filmów da dobre performowanie bardzo szybko. Na ten moment nie jesteśmy bardzo zmartwieni i uważamy, iż możemy performować w II kw. i III kw.” – wskazał Luherne.

Woźnicka dodała, iż grupa będzie dążyć do zwiększenia udziału przychodów z reklam w strukturze przychodów ogółem.

“Jeśli chodzi o strukturę naszych przychodów, to prawie 50% to są przez cały czas przychody z emisji, 43% to są przychody z reklam i to jest ten element, w którym dążymy do powiększenia udziału w naszych przychodach” – zadeklarowała Woźnicka.

Wskazała ponadto, iż należy oczekiwać zwiększenia wydatków kontentowych i marketingowych kanału Zoom.

“Będzie to bardziej widoczne w kolejnych miesiącach, kiedy pojawią się nowe produkcje na antenie” – dodała członek zarządu.

Zaznaczyła, iż rezygnacja z koncesji nadawania naziemnego ograniczy istotnie koszty, ale ze względu, iż “będzie to w jakiejś mierze nowy produkt” wystąpi konieczność zainwestowania w kontent, marketing i nowe pozycjonowanie.

Grupa Kino Polska TV, będąca częścią SPI International, firmy należącej do Grupy Canal+, zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału