Warszawa, 23.05.2025 (ISBnews) – Kino Polska TV odnotowało 19,05 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 18,73 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 23,83 mln zł wobec 22,95 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął odpowiednio: 42,23 mln zł wobec 38,74 mln zł zysku rok wcześniej.
“Osiągnięty przez Grupę zysk na działalności operacyjnej był w omawianych miesiącach o 4% wyższy w porównaniu do analogicznego okresu roku 2024, głównie dzięki bardziej pozytywnemu kształtowaniu się kursów walutowych w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Natomiast zanotowany w I kwartale 2025 r. zysk netto z działalności kontynuowanej zwiększył się rok do roku o 2%. EBITDA za I kwartał 2025 r. wyniosła 42 226 tys. zł, co w porównaniu z tymi samymi miesiącami roku 2024 oznacza wzrost o 9%” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 76,6 mln zł wobec 75,51 mln zł rok wcześniej.
“W I kwartale 2025 r. Grupa wypracowała 76 602 tys. zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza 1% wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W omawianym kwartale niewielkie wzrosty zostały odnotowane we wszystkich kategoriach: przychody z reklamy wzrosły o 1% r/r, przychody z emisji również o 1% r/r, natomiast sprzedaż pozostała, obejmująca produkcję kanałów TV oraz sprzedaż praw licencyjnych, wzrosła o 6% r/r” – czytamy dalej.
Przychody ze sprzedaży reklam na kanale Stopklatka zwiększyły się w omawianym okresie o 7% r/r (+890 tys. zł). Kanały Marki Kino Polska odnotowały spadek przychodów z reklamy o 23% (-1 252 tys. zł), natomiast wzrost na Kanałach filmowych marki FilmBox i kanałach tematycznych wyniósł 16% (+1 347 tys. zł), co jest głównie zasługą wzrostu przychodów wygenerowanych przez kanał Kino TV. Z kolei przychody reklamowe Zoom TV nieznacznie zmniejszyły się w omawianym okresie – spadek o 4% w stosunku do I kwartału ubiegłego roku (-323 tys. zł), wymieniono w materiale.
“W I kwartale 2025 r. Grupa wypracowała nieco wyższe przychody z emisji. Segment Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne odnotował 2% wzrost r/r (+618 tys. zł). Natomiast wpływy wygenerowane przez Kanały marki Kino Polska osiągnęły poziom nieznacznie niższy w porównaniu do I kwartału 2024 r. (-4% r/r, -148 tys. zł)” – wskazano też w raporcie.
W okresie 3 miesięcy zakończonym 31 marca 2025 r. przychody ze sprzedaży praw licencyjnych spadły o 45% r/r (-1 237 tys. zł), co jest efektem mniejszej skali odsprzedaży praw licencyjnych do spółki powiązanej spoza Grupy, a także niższej sprzedaży na rynku polskim. Spadek w obszarze sprzedaży licencji został skompensowany dzięki osiągnięciu znacząco wyższych przychodów z produkcji kanałów TV (+75% r/r, +1 537 tys. zł), co przede wszystkim wynika ze zwiększenia zakresu działalności, o ile chodzi o produkcję kanałów na rzecz podmiotów z grupy Canal+, podała dalej spółka.
W ujęciu jednostkowym zysk netto 26,2 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 7,71 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Kino Polska TV, będąca częścią SPI International, firmy należącej do Grupy Canal+, zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.
(ISBnews)