Warszawa, 03.07.2025 (ISBnews) – Ponad połowa Polaków (56%) przynajmniej raz wybrała raty 0% podczas płatności za zakupy internetowe, wynika z badania Klarny. 71% przyznało, iż ta forma płatności pomaga im lepiej zarządzać domowym budżetem.
“Najczęściej deklarują to osoby w wieku 35-49 lat (43%), które jednocześnie najchętniej rozkładają na raty wyższe kwoty – między 2001 a 5000 zł. Choć z takiej możliwości korzystają zarówno kobiety, jak i mężczyźni, ci drudzy robią to nieco częściej (39% vs. 36%)” -czytamy w komunikacie poświęconym badaniu.
Raty 0% są coraz częściej postrzegane jako narzędzie wspierające codzienne zarządzanie domowymi finansami.
“Aż 71% badanych przyznało, iż korzystanie z tej opcji pomogło im lepiej kontrolować budżet. Tylko 5% wskazało na negatywne doświadczenia związane z korzystaniem z rat. Co istotne, opinie te są spójne niezależnie od wieku – zarówno osoby młodsze, jak i starsze dostrzegają korzyści z tej formy płatności” – czytamy dalej.
Dane Klarny pochodzą z badania zrealizowanego przez agencję badawczą SW Research metodą CAWI (wywiady online) na reprezentatywnej grupie 1001 Polek i Polaków powyżej 18 r.ż.
Klarna to globalny bank detaliczny oraz dostawca płatności i usług zakupowych, działający od 2005 r.
(ISBnews)