Klienci aktywowali aplikację PeoPay 5,7 mln razy w ciągu 12 lat jej istnienia

1 miesiąc temu

Klienci Banku Pekao aktywowali na swoich telefonach 5,7 mln aplikacji PeoPay od jej uruchomienia 12 lat temu, podał bank.

„Już od 12 lat klienci Banku Pekao S.A. mogą korzystać z mobilnego bankowania dzięki aplikacji PeoPay. W tym czasie aplikacja mocno się zmieniła i dziś oferuje klientom bogaty wachlarz możliwości. […] Z każdym miesiącem rośnie liczba klientów aktywnie korzystających z aplikacji PeoPay. Klienci Pekao aktywowali na swoich telefonach 5,7 mln aplikacji PeoPay. W każdej minucie klienci logują się do PeoPay 3,1 tys. razy, a od czasu jej powstania klienci wykonali 5,35 mld logowań do aplikacji” – czytamy w komunikacie.

Obecnie PeoPay to centrum zarządzania finansami osobistymi, a klient dzięki aplikacji może nawiązywać relację z bankiem, otwierać nowe produkty, korzystać z usług dodanych, złożyć wniosek o pożyczkę, wymieniać waluty w kantorze, kupić ubezpieczenie lub rozpocząć inwestowanie, podkreślono w materiale.

„Aplikacja PeoPay to nasze flagowe rozwiązanie. Od momentu jej powstania, klienci doceniają to, iż mogą w niej bankować tak jak chcą. W strategii banku na lata 2025-2027 ta wyjątkowa rola aplikacji PeoPay jest wyraźnie podkreślona. Staje się dla nas centrum w modelu zarządzania obsługą klientów. Nowoczesne rozwiązania technologiczne i personalizacja sprawiają, iż dzięki PeoPay klient może w prosty, ale także dopasowany do jego potrzeb sposób, korzystać z całej oferty banku” – powiedział dyrektor Departamentu Sprzedaży i Obsługi Cyfrowej w Banku Pekao Bartosz Zborowski, cytowany w komunikacie.

Dyrektor zapowiedział, iż na ten rok bank planuje „jeszcze kilka ciekawych nowości” w aplikacji.

Jak podano w materiale, w każdej minucie w aplikacji PeoPay klienci realizują oni średnio 2,2 tys. transakcji, w tym 594 przelewy oraz 341 płatności e-commerce. Z mobilnej autoryzacji przelewów i innych operacji korzysta 69% aktywnych użytkowników aplikacji PeoPay, a każdy z nich autoryzuje w ten sposób średnio 10,6 operacji w miesiącu.

„Lista wniosków i dyspozycji, które klient może złożyć w aplikacji oraz zaświadczeń, które może pobrać sprawia, iż w tej chwili niemal każdą bankową sprawę można załatwić zdalnie. To, jak chętnie klienci korzystają z takiej opcji, jest widoczne w danych – pomiędzy 2021 a 2024 r. liczba dyspozycji składanych przez klientów Pekao wzrosła pięciokrotnie. Tylko w zeszłym roku klienci złożyli 960 tys. dyspozycji, co oznaczało 11% wzrostu rok do roku. To efekt przenoszenia do kanałów zdalnych kolejnych procesów, dostępnych wcześniej tylko w oddziałach. W ciągu 3 lat bank przeniósł do bankowości elektronicznej ponad 260 procesów, sprawiając, iż klient każdą dla niego istotną sprawę może załatwić zdalnie, w dowolnym czasie” – czytamy też w komunikacie.

Bank Pekao jest częścią grupy PZU. Od 1998 roku bank obecny jest na GPW; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 334,24 mld zł na koniec 2024 r.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału