Klienci PKO BP mogą w serwisie internetowym iPKO składać wnioski o świadczenia z programu Aktywny Rodzic

3 godzin temu

Klienci PKO Banku Polskiego mogą w serwisie internetowym iPKO składać wnioski o świadczenia z programu Aktywny Rodzic.

fot. Andrew Neel / Pexels

Rządowy program Aktywny Rodzic wspiera rodziców i opiekunów dzieci do 3. roku życia. Ułatwia im pogodzenie zadań związanych z rodzicielstwem i aktywnością zawodową. Za obsługę programu odpowiada ZUS.

Program obejmuje świadczenia:

  • Aktywni rodzice w pracy – nowe świadczenie
  • Aktywnie w żłobku – zastępuje Dofinansowanie pobytu w żłobku
  • Aktywnie w domu – zastępuje Rodzinny Kapitał Opiekuńczy

Klienci PKO Banku Polskiego mogą w serwisie internetowym iPKO złożyć odpowiednie wnioski, wchodząc kolejno w: Usługi→e-Urząd→Aktywny rodzic→Złóż wniosek. Następnie powinni zaznaczyć, o jakie świadczenie się ubiegają oraz przeczytać uważnie treść oświadczenia, w którym jest informacja, kto może złożyć wniosek i co jest potrzebne do jego realizacji. Potem trzeba wypełnić odpowiednie dane we wnioskach i wybrać konto, na które wpłyną pieniądze ze świadczenia.

Klient może też pobrać kopię złożonego wniosku w formacie PDF. Natomiast potwierdzeniem jego złożenia jest Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) wysyłane przez Zakład Ubezpieczeń społecznych z adresu [email protected] na adres email podany we wniosku.

W ramach usług e-Urząd klienci PKO Banku Polskiego mogą składać też wnioski m.in. o świadczenie Rodzina 800+ czy Świadczenie wspierające (pomoc osobom z niepełnosprawnościami i ich opiekunom).

Źródło: PKO BP

Idź do oryginalnego materiału