Posiadanie ważnego dokumentu tożsamości jest konieczne, by móc w pełni korzystać z dostępu do rachunku bankowego, również poprzez bankowość elektroniczną. O konsekwencjach związanych z jego brakiem informuje Bank PKO BP.
Możliwa blokada dostępu
W przypadku nieważnego dokumentu tożsamości, by nie stracić dostępu do bankowego rachunku w PKO BP, najważniejszy jest czas. Bank informuje, iż gdy minie 30 dni od utraty ważności dokumentu podanego w banku, dostęp do aplikacji IKO i serwisu iPKO zostanie częściowo zablokowany.
Blokada obejmie między innymi możliwość zlecenia przelewu z rachunku. Oprócz tego nie będzie również opcji wglądu do historii transakcji. W takiej sytuacji klient nie będzie mógł także zawrzeć żadnej bankowej umowy online. Dotyczy to między innymi lokat czy ubezpieczeń.
Konieczna aktualizacja danych
Posiadając nowy istotny dokument tożsamości, najważniejsza jest aktualizacja jego danych w systemie banku. Co ważne, nie trzeba w tym celu udawać się do jednej z bankowych placówek. PKO BP informuje, iż można jej dokonać samodzielnie w aplikacji IKO, bądź za pośrednictwem serwisu iPKO.
W IKO należy w lewym górnym rogu aplikacji wybrać swój profil. Następnie kierować się ścieżką: Twoje dane → Dokument tożsamości → Zmień dokument tożsamości, by zaktualizować dokument.
W przypadku serwisu iPKO swój profil wybieramy w prawym górnym rogu. Następnie należy skorzystać kolejno z opcji: Ustawienia → Profil i dane → Dokument tożsamości → Zmień i wprowadzić aktualne dane.
Dane dokumentu można zmienić także za pośrednictwem bankowej infolinii. Oczywiście można to zrobić również podczas wizyty w placówce PKO BP.