Infrastruktura kolejowa do portu w Gdańsku zyskała nowoczesne rozwiązania, które poprawiają bezpieczeństwo i płynność transportu. Dzięki inwestycjom pociągi towarowe mogą przewozić większe ładunki w krótszym czasie. Kolej do portu przyspiesza. najważniejsze zmiany obejmują nowe urządzenia sterowania ruchem oraz modernizację linii kolejowych.
Zakończono instalację systemu ERTMS/ETCS na odcinku Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny. Ten system zwiększa bezpieczeństwo, automatycznie zatrzymując pociąg w sytuacjach awaryjnych. Prace o wartości 17 mln zł netto, zrealizowane przez konsorcjum Kombud i Siemens Mobility, objęły 20 km tras. 85 proc. kosztów pokryły fundusze Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Czytaj więcej: Przebudowa ważnej stacji kolejowej dla Trójmiasta
Zmodernizowana infrastruktura dla cięższych składów
Rozbudowa infrastruktury kolejowej w rejonie portu umożliwia obsługę pociągów o długości do 750 metrów i nacisku 22,5 tony na oś. Przebudowano 70 km torów, 233 rozjazdy oraz most nad Martwą Wisłą. Prace te zrealizowano w ramach wcześniejszych projektów o wartości 1,1 mld zł, z czego 40 proc. pochodziło z funduszy unijnych programu CEF „Łącząc Europę”.
🌊 Zobacz ruch statków w portach nad Zatoką Gdańską 🌊
- 🚢 W Gdyni
- 🚢 W porcie zewnętrznym w Gdańsku
- 🚢 W porcie wewnętrznym w Gdańsku
🌟 Sprawdź aktualny ruch statków i bądź na bieżąco z wydarzeniami na wodach Zatoki Gdańskiej! 🌟
Korzyści dla logistyki w regionie – nowa kolej do portu
Nowe inwestycje pozwalają na płynny transport ładunków do portu, z pominięciem centrum miasta. Dzięki temu Gdańsk umacnia swoją pozycję jako najważniejszy węzeł logistyczny Polski. Modernizacja zwiększa przepustowość tras i eliminuje wąskie gardła w transporcie towarowym.
mn