Koleje Dolnośląskie przejęły bazę PKP Cargo w Legnicy

4 godzin temu

Koleje Dolnośląskie przejęły dawną bazę legnickiego zakładu PKP Cargo. Hala przy ul. Pątnowskiej, wyposażona w suwnicę, zapadnię oraz pięć torów do obsługi taboru, będzie służyć do serwisowania pojazdów spalinowych przewoźnika.

Dzierżawa hali PKP Cargo przez Koleje Dolnośląskie

Od 1 sierpnia br. Koleje Dolnośląskie stały się gospodarzem obiektu, który powstał w latach 80. XX wieku w miejscu dawnej lokomotywowni. Hala zlokalizowana jest tuż obok głównej bazy KD. Na terenie znajdują się: 57-metrowa hala główna, 450 mkw. potencjalnej powierzchni biurowej, 500 mkw. przestrzeni magazynowej oraz zaplecze socjalne.

Przewoźnik zapowiada szybki remont obiektu. o ile prace przebiegną zgodnie z planem, pierwsze przeglądy taboru będą możliwe jeszcze w listopadzie tego roku.

Hala służyć będzie do serwisowania taboru spalinowego. Pomysłów na wykorzystanie sporej przestrzeni i obiektów przyległych jest więcej, ale póki co skupiamy się na najpilniejszych pracach, by jak najszybciej zacząć wykorzystywać potencjał tego metrażu i jeszcze przed zimą rozpocząć pierwsze przeglądy, być może z zaangażowaniem urządzeń, jakie już są na wyposażeniu hali, jeżeli pomyślnie przejdą przegląd techniczny – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Nowe miejsca pracy i rekrutacja

Przejęcie bazy oznacza również konieczność zwiększenia zatrudnienia. KD zapowiedziały uruchomienie rekrutacji, a część pracowników dawnego zakładu PKP Cargo już dołączyła do zespołu przewoźnika.

Od Miłkowic do nowoczesnej infrastruktury w Legnicy

Jeszcze w latach 2010–2018 Koleje Dolnośląskie korzystały z ponad 100-letniej hali w Miłkowicach. W 2018 roku oddano do użytku pierwszą halę serwisową przy ul. Pątnowskiej. Dynamiczny rozwój spółki sprawił jednak, iż konieczna była kolejna inwestycja.

W 2023 roku przewoźnik uruchomił nowoczesną halę serwisową o powierzchni 6,5 tys. mkw., wyposażoną m.in. w trzy tory o długości 120 m, całoroczną myjnię automatyczną, tokarkę podtorową, pełną infrastrukturę techniczną oraz systemy tankowania. Inwestycja o wartości 75 mln zł została zrealizowana przy wsparciu środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie: Wracają pociągi do Świnoujścia. Nocny Super Sprinter i połączenia do Karpacza
Dolnośląskie: Studniska z własnym przystankiem kolejowym
Idź do oryginalnego materiału