Kolejna azjatycka inwestycja ukończona! DP World otwiera nowy terminal na Filipinach

6 miesięcy temu

DP World i Asian Terminals (ATI) uruchomiły nowy Terminal Barkowy Tanza na Filipinach. Nowy obiekt ma zapewnić sprawny i szybki transport towarów i surowców barkami, między stolicą a regionem.

Nowy terminal barkowy na Filipinach

Terminal Barkowy Tanza, zlokalizowany w nowo utworzonej Specjalnej Strefie Ekonomicznej MetroCas Industrial Estates na południe od stolicy Filipin, został stworzony z myślą o obsłudze prawie 240 000 TEU rocznie i będzie prowadzony przez spółkę-córkę ATI, Tanza Container Terminal Incorporated.

W oświadczeniu DP World zwrócono uwagę na to, iż nowy terminal barkowy na Filipinach stanowi dla właścicieli ładunków bardziej efektywną i zrównoważoną opcję w porównaniu z transportem drogowym, który w tej chwili boryka się z problemem zatłoczenia dróg. Z uwagi na obecność dziedzińca kontenerowego, molo, nabrzeża, falochronu i infrastruktury pokładowej, terminal barkowy ma zaoszczędzić około 150 000 podróży ciężarówek rocznie.

Terminal Barkowy Tanza to fantastyczny przykład tego, jak DP World współpracuje ze swoimi partnerami na całym świecie, aby poprawić sieć handlową poprzez inteligentne, reagujące na rynek rozwiązania. Jako strategiczni partnerzy opracowaliśmy rozwiązanie długoterminowe, które odpowiada na pilne potrzeby klientów i stymuluje rozwój gospodarczy w całym kraju. Jesteśmy pewni, iż oprócz połączenia różnych części lokalnego ekosystemu łańcucha dostaw, ten innowacyjny system transportu wodnego posłuży jako wzorzec dla tego, jak krajowe trasy morskie mogą zostać przekształcone w ekonomiczne “autostrady” także w innych państwach Azji i na całym świecie – powiedział Sultan Ahmed bin Sulayem, Przewodniczący Grupy i CEO DP World.

LinkedIn/Sultan Ahmed Bin Sulayem

Rozwój regionu

DP World poinformowało, iż początkowo planowane są trzy tygodniowe kursy między Tanzą a Portem Południowym w Manili (który również jest obsługiwany przez ATI), z możliwością przewiezienia około 100 kontenerów 40-stopowych w obu kierunkach. Firmy planują jednak rozszerzyć te usługi w przyszłości.

Na terenie nabrzeża barkowego zamontowano dwa stałe dźwigi portowe, a 4-hektarowy dziedziniec wyposażony jest w dwa wózki reach stacker oraz cztery wewnętrzne pojazdy transferowe. Dodatkowo, terminal został zarejestrowany jako obiekt celny i magazyn.

Jesteśmy bardzo zadowoleni, iż możemy zaoferować innowacyjne i transformujące rozwiązanie handlowe dla filipińskiego łańcucha dostaw. Dzięki naszej współpracy z DP World, Terminal Barkowy Tanza przyspiesza i ułatwia przewóz ładunków – dodał Eusebio Tanco, prezes ATI.

Dyrektor generalny Philippine Economic Zone Authority (PEZA), Tereso Panga, zauważył, iż uruchomienie Terminalu Barkowego Tanza przez DP World i ATI jest dowodem zaufania dla nowej specjalnej strefy ekonomicznej. Jest to inwestycja, która nie tylko pobudza rozwój w regionie, ale także wzmacnia handel na Filipinach.

Poprzez ustanowienie bezpośredniego połączenia wodnego między Cavite a Manilą, nowy terminal barkowy jest istotną przepustką dla efektywnego przemieszczania się towarów, co przyczynia się do rozwoju zarówno w obrębie, jak i poza strefą eksportową – dodał Panga.

DP World nawiązał strategiczne partnerstwo zagraniczne z ATI już w 2006 roku. kooperacja ta zaowocowała modernizacją Portu Batangas, który przekształcono w pełni zintegrowany port bramowy, oraz ciągłymi usprawnieniami operacyjnymi w Porcie Południowym w Manili.

Oto najbardziej ruchliwe porty świata. Hongkong wypada z TOP10 po raz pierwszy w historii!

https://www.asiacargonews.com/en/news/detail?id=9588

Znajdziesz nas w Google News
Idź do oryginalnego materiału