Na początku roku Green Zebras pozyskało w ramach emisji akcji 1,6 mln zł. Teraz spółka złożyła wniosek o wprowadzenie akcji na rynek NewConnect.
To może być intensywny rok dla spółki Green Zebras. Przypomnijmy, iż firma produkuje wysokiej jakości ekstrakty roślinne między innymi z ziół, konopi czy grzybów. Jeszcze w styczniu pisaliśmy, iż w ramach przeprowadzonej emisji akcji pozyskano 1,6 mln zł. Kwota ma zostać przeznaczona na rozszerzenie działalności w branży farmaceutycznej. Teraz spółka przygotowuje się do debiutu na rynku alternatywnym, a w tym celu złożono wniosek o wprowadzenie akcji.
„Składając wniosek o wprowadzenie akcji do obrotu na rynku alternatywnym NewConnect dotrzymaliśmy obietnicy złożonej inwestorom, którzy są z nami od 2021 roku. Dziękujemy im za zaufanie i wiarę w rozwój Green Zebras. Dokładamy starań, by zgodnie z planem zrealizować również kamienie milowe związane z planowanym rozpoczęciem działalności na rynku farmaceutycznym” – komentuje dr inż. Ewelina Pawlus-Czerniejewska, prezes zarządu Green Zebras.
Warto przeczytać: Spółka Green Zebras ponownie doceniona. Produkuje nowe preparaty dla Fitome
Green Zebras w drodze na giełdę
Spółka technologiczna zajmuje się produkcją wysokiej jakości ekstraktów roślinnych. w tej chwili posiada ich już ponad 40, między innymi rumianek, chmiel, bez czarny czy ashwaganda. Green Zebras działa w modelu usługowym oferując odbiorcom ekstrakty oraz wsparcie w procesie tworzenia nowych produktów. Oprócz branży spożywczej, spółka zamierza rozpocząć działalność w branży farmaceutycznej. Będzie to możliwe dzięki pozyskanemu finansowaniu w ramach emisji akcji.
Do przyszłego roku spółka chce uzyskać certyfikat GMP, czyli Good Manufacturing Practice. Pozwoli to zwiększyć przewagę konkurencyjną i umożliwi wykorzystanie wytwarzanych materiałów wyjściowych do produkcji suplementów oraz produktów leczniczych.
„Obserwujemy, iż coraz więcej zwłaszcza młodych osób rezygnuje ze spożywania alkoholu i używek, szuka naturalnych substancji i składników i chętnie sięga na przykład po napoje funkcjonalne. Wśród nieco starszych konsumentów popularny staje się z kolei nurt healthy ageing, w którym potencjał roślin jest także wykorzystywany. Tworząc produkty przeznaczone do sprzedaży w modelu white label czy też poszukując nowych roślin do naszego portfolio staramy się zaadresować oczekiwania i potrzeby klienta docelowego” – wskazuje prof. Tomasz Stuczyński, członek Zarządu Green Zebras.
Takie czynniki jak zainteresowanie klientów tematyką żywności funkcjonalnej czy wykorzystanie składników pochodzenia roślinnego sprzyja rozwojowi spółki. Rynek ekstraktów roślinnych osiągnął wartość 34,4 mld dolarów w 2022 roku. Do 2027 roku może ona przekroczyć już 61,5 mld dolarów, jak wynika z danych Plant Extracts Market.