Ostatnie tygodnie pracy wielu osób zaowocowały 3 kolejnymi wdrożeniami banków do Systemu Usług SGB. Do SUS przyłączono Bank Spółdzielczy w Jarocinie, Bank Spółdzielczy w Ożarowie oraz Bank Spółdzielczy w Głownie. w tej chwili w SUS są już 63 banki.
Bank Spółdzielczy w Jarocinie oraz Bank Spółdzielczy w Ożarowie wdrożono w ten sam weekend. To drugi taki przypadek w historii Spółdzielczej Grupy Bankowej. Zwiększa się liczba wdrożeń, żeby sprostać oczekiwaniom banków, które chcą jak najszybciej przystąpić do SUS. Liczba weekendów, które można przeznaczyć na wdrożenia banków do SUS w ciągu roku jest ograniczona, w związku z tym jednym z priorytetów SGB-Banku jest zwiększenie liczby banków wdrażanych jednocześnie.
– Decyzję o wdrożeniu podjęliśmy w trosce o dalszy rozwój technologiczny banku – mówi Teresa Kuszyńska, wiceprezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Jarocinie. – Naszym podstawowym celem było zwiększenie bezpieczeństwa danych i dostosowanie naszych usług do zmieniających się oczekiwań klientów. Jesteśmy bankiem, który stawia na rozwój oferty cyfrowych usług i automatyzacji procesów.
Kolejnym wdrażanym bankiem był Bank Spółdzielczy w Głownie, który do tej pory działał na systemie firmy Softnet.
– W miniony weekend w naszym banku został zakończony projekt wdrożenia SUS. Bardzo sprawnie udało się zrealizować wszystkie założenia – mówi Jadwiga Kaszubowska, prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Głownie. – Dla nas to przede wszystkim inwestycja, która zapewni naszemu bankowi nowoczesne rozwiązania technologiczne, a naszym klientom większe bezpieczeństwo świadczonych usług.
Prace projektowe nad wdrożeniem nowego pakietu usług trwały kilka miesięcy w każdym z wyżej wymienionych banków. Wymagały sporego zaangażowania, zarówno ze stronu pracowników zarówno banków spółdzielczych, jaki i SGB-Banku oraz Asseco Poland. Najtrudniejszym zadaniem pracowników banków w takich projektach jest połączenie pracy operacyjnej z projektową. Przy tak dużych projektach to spore wyzwanie. Na szczęście kooperacja (nie tylko stron zaangażowanych we wdrożenie, ale także pomoc innych banków!), jak i determinacja w dążeniu do ostatecznego celu, zakończyły się wdrożeniem produkcyjnym do SUS.
– W pierwszych dniach obsługi klienta wsparcie otrzymaliśmy także od zaprzyjaźnionych Banków Spółdzielczych – potwierdza powyższe słowa Prezes Teresa Kuszyńska. – Dzięki ich pomocy możliwe było zapewnienie ciągłości pracy oraz sprawnej obsługi naszych klientów w tym wymagającym okresie. kooperacja oparta na wzajemnym zaufaniu i solidarności jest nieocenioną wartością w strukturach bankowości spółdzielczej.
Przykład świetnej współpracy podkreśla także Prezes Jadwiga Kaszubowska:
– Podziękowania należą się pracownikom Banku Spółdzielczego w Głownie, SGB-Banku oraz Asseco Poland, to nasz wspólny sukces. W tym miejscu dziękuję również za wsparcie Pani Prezes Banku Spółdzielczego w Kutnie. To właśnie dzięki temu zaangażowaniu i ogromnej pracy możemy powiedzieć, iż migracja zakończona pomyślnie, za co wszystkim serdecznie dziękujemy.
– Najbardziej zależało nam na dobrym przygotowaniu do migracji, tak, żeby nasi klienci nie odczuwali trudności w obsłudze bezpośredniej i internetowej. Patrząc z perspektywy czasu, udało się nam to bardzo dobrze. Dołożyliśmy wszelkich starań aby proces migracji przebiegł z najmniejszymi niedogodnościami, m.in. zwiększyliśmy liczbę doradców, uruchomiliśmy infolinię i udostępniliśmy klientom materiały instruktażowe – dodaje Teresa Kuszyńska.
Przypomnijmy, iż SUS to kompleksowy model zarządzania usługami udostępnianymi wszystkim Bankom Spółdzielczym SGB przez SGB-Bank. Dzięki niemu banki uzyskują dostęp do profesjonalnych zasobów technicznych, kompetencyjnych i infrastrukturalnych, a także do bogatych źródeł produktów, narzędzi informatycznych i nowych rozwiązań technologicznych.
Podczas tegorocznego Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej SGB-Bank odebrał nagrodę w kategorii „Nowoczesne Technologie w Bankowości Spółdzielczej” za wdrażanie w 2024 roku nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które zwiększają efektywność procesów, poprawiają dostępność i jakość usług, a także podnoszą poziom bezpieczeństwa – w szczególności za wdrożenie rozwiązania System Usług SGB.
W najbliższych latach planowane jest wdrożenie kilkudziesięciu kolejnych banków do SUS.
Źródło: SGB-Bank