​Kolejne metry nabrzeży gotowe!

builderpolska.pl 5 miesięcy temu

W Szczecinie trwa budowa nowych nabrzeży. W końcu zeszłego roku udało się zakończyć pierwszy etap Nabrzeża Czeskiego oraz Słowackiego wraz z pozwoleniem na użytkowanie. Na pozostałych etapach drugim oraz trzecim już realizowane są roboty budowlane.

Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego to między innymi modernizacja Nabrzeży Czeskiego oraz Słowackiego, a także budowa nowych: Norweskiego, Duńskiego i pola odkładu na wyspie Ostrów Mieleński. Generalnym wykonawcą inwestycji jest Grupa NDI.

Zimą pozwolenie na użytkowanie uzyskały niektóre części poszczególnych nabrzeży, dzięki czemu udało się zakończyć budowę m.in. 300 m Nabrzeża Norweskiego, 780 m obudowy brzegu przy Nabrzeżu Duńskim oraz zakres pierwszego etapu Nabrzeża Czeskiego i Słowackiego. Wymieniona została także linia odbojowa dla Nabrzeża Fińskiego, gdzie pozwolenie na użytkowanie nie było wymagane. Na budowie pola odkładu na Wyspie Ostrów Mieleński prace odbiorowe są w toku.

– W ostatnim czasie wykonywaliśmy roboty budowlane na Nabrzeżach Czeskim i Słowackim w zakresie drugiego i trzeciego etapu. Ukończyliśmy kolejne siedem sekcji (ok. 140 mb) od nr 17 do nr 23. realizowane są tam czynności odbiorowe. Jednocześnie rozpoczęliśmy prace rozbiórkowe na przedostatnim, trzecim etapie nabrzeża. Osiągnęliśmy 90% zaawansowania dla robót czerpalnych. Urobek składamy na wybudowanym i ukończonym przez nas polu odkładu na Wyspie Ostrów Mieleński oraz Ostrowie Grabowskim Na Nabrzeżu Norweskim realizowane są prace wykończeniowe oraz branżowe. Dno Kanału Dębickiego zostało pogłębione do – 12,5 m n. p. m. – mówi Piotr Arabczyk, Dyrektor Projektu z Grupy NDI.

Do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego złożono też dokumenty, w celu uzyskania pozwolenia na użytkowanie dla ponad 780 m obudowy brzegu, stanowiącej pierwszy etap przyszłego Nabrzeża Duńskiego. – Pozytywnie przeszliśmy kontrolę i oczekujemy na wydanie pozwolenia – dodaje Piotr Arabczyk.

Modernizacja portu poprawi jego dostęp, szczególnie w rejonie Kanału Dębickiego i pozwoli na obsługę największych statków. Projekt jest współfinansowany ze środków z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Generalnym wykonawcą są spółki z Grupy NDI.

Idź do oryginalnego materiału