Pierwsze półrocze zapisało się złotymi zgłoskami w historii PKP Intercity. Narodowy przewoźnik dalekobieżny pobił swój dotychczasowy rekord, przewożąc pociągami PKP Intercity aż 40,4 miliona pasażerów w zaledwie sześć miesięcy. To wzrost o ponad 9% względem analogicznego okresu w ubiegłym roku i aż 31% więcej niż dwa lata temu. Średnio każdego dnia z usług PKP Intercity korzystało aż 223 tysiące osób, a najwyższą frekwencją cieszył się 1 czerwca, kiedy to przewoźnik przewiózł 332 tys. pasażerów, co jest dziennym rekordem w historii spółki.
Rekord PKP Intercity
Rekord PKP Intercity nie byłby możliwy bez wyraźnych wzrostów zainteresowania konkretnymi trasami. Liderami pod względem dynamiki wzrostu są połączenia:
- Poznań – Szczecin (+60%)
- Kraków – Zakopane (+59%)
- Szczecin – Warszawa (+53%)
- Poznań – Toruń (+47%)
- Warszawa – Zakopane (+37%)
- Białystok – Warszawa (+34%)
Popularnością cieszyły się również pociągi kursujące z największych miast – Gdańska, Krakowa, Łodzi i Poznania – do stolicy.
Od czerwca PKP Intercity oferuje aż 514 połączeń dziennie, co oznacza wzrost o 13% w porównaniu do ubiegłorocznych wakacji. Turyści mogą korzystać z nowych połączeń z lepszym czasem przejazdu i wyższym komfortem. Wśród najciekawszych nowości znalazły się:
- Express InterCity Premium (Pendolino) ze stolicy do Świnoujścia – rekordowo szybki czas przejazdu,
- IC Merkury z Wrocławia do Świnoujścia – szybka i ekonomiczna opcja podróży nad morze,
- Sprintery – błyskawiczne połączenia: Warszawa – Białystok (ok. 1,5 h), Warszawa – Bydgoszcz (ok. 2,5 h),
- IC Kasztelan – nowy skład na trasie Kraków – Hrubieszów przez Mielec,
- Powrót połączenia do Giżycka po kilku latach przerwy,
- Adriatic Express – międzynarodowy pociąg z Warszawy do Rijeki, którego bilety wyprzedały się błyskawicznie.
W 1. połowie 2025 roku PKP Intercity przewiozło 40,4 mln pasażerów – rekord w historii spółki.
Aż 514 połączeń dziennie
+9% rok do roku
Nowe trasy i inwestycje w tabor
Więcej szczegółówhttps://t.co/qmuT7MU4MV@J_Malinowski
@DariuszKlimczak
@PiotrMalepszak… pic.twitter.com/lweVQXfowt
— PKP Intercity (@PKPIntercityPDP) July 30, 2025
Odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie
Rekord PKP Intercity to również wynik skutecznych działań w zakresie dostosowania oferty do potrzeb pasażerów. Tylko w pierwszym półroczu przewoźnik wzmocnił 4267 składów dodatkowymi 5940 wagonami. To odpowiedź na zwiększony ruch świąteczny oraz podczas długich weekendów. Również przejazdy zespołów trakcyjnych w podwójnych zestawieniach wzrosły o 21%. Dzięki temu jednorazowo można było przewieźć aż 600 pasażerów, bez kompromisów na punktualności – ta utrzymała się na poziomie bliskim 80%.
Za rekordem przewozowym stoi również intensywny rozwój taboru. Tylko w pierwszym półroczu PKP Intercity odebrało 18 nowoczesnych lokomotyw Griffin, a do końca roku flota wzbogaci się o kolejne 20. Wszystkie pojazdy produkowane są w Polsce, w zakładach Newag w Nowym Sączu. Dodatkowo odebrano 21 zmodernizowanych wagonów z zakładu Remtrak w Opolu. Do końca roku planowane jest dostarczenie kolejnych 141 wagonów z fabryk PESA, H. Cegielski i Remtrak. Wprowadzono także 90 automatów vendingowych w 45 wagonach COMBO, zwiększając komfort pasażerów.
PKP Intercity nie zatrzymuje się – równolegle z modernizacją taboru, spółka inwestuje w infrastrukturę. W marcu podpisano umowę na budowę nowoczesnej lokomotywowni w Warszawie (Grochów). W Przemyślu powstaje nowoczesna myjnia i zaplecze techniczne. Na inwestycje infrastrukturalne w tym roku przeznaczono aż 292 mln zł netto. Plany obejmują rozbudowę bocznic m.in. w Lublinie, Białymstoku, Łodzi, Gdyni i Warszawie.
Piętrowe pociągi Intercity powstaną w Polsce! Wpłynęły dwie oferty