PKO BP to pierwsza firma, która otrzymała komplet Językowych znaków jakości. To potwierdzenie kompleksowego i systemowego upraszczania bankowej komunikacji.

Komplet Językowych znaków jakości po raz pierwszy
Językowy znak jakości to wyróżnienie, które przyznaje Fundacja Języka Polskiego. Do tej pory PKO BP udało się otrzymać je w kategoriach ludzie i teksty. Dopełnieniem wcześniejszych osiągnięć banku jest Językowy znak jakości dla instytucji, który w imieniu całej organizacji 21 maja odebrał Tomasz Pol, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego. To pierwszy podmiot, który otrzymał komplet Językowych znaków jakości.
„Świat jest skomplikowany i pędzi szybciej niż kiedykolwiek. Dlatego każdy z nas marzy o prostocie – i doceniamy firmy, które dostarczają prostych doświadczeń. W strategii na lata 2025-2027 zapisaliśmy, iż chcemy być jak najbliżej codziennych potrzeb naszych klientów – nie tylko tych finansowych. Chcemy ułatwiać życie na wiele sposobów. A nie da się ułatwiać życia, używając bankowego żargonu, skomplikowanej składni i rekordowo długich zdań. Polski Akt o Dostępności już za chwilę nałoży na instytucje finansowe wymóg zrozumiałej komunikacji z konsumentami. Ale my nie traktujemy prostego języka jako ustawowego wymogu – dla nas dostępność to biznesowa szansa […]” – powiedział mówi Tomasz Pol, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego.
By otrzymać Językowy znak jakości dla instytucji, bank musiał spełnić szereg warunków. Co najmniej trzy teksty różnego typu musiały uzyskać pozytywną ocenę pod kątem prostego i efektywnego języka. Bank musiał również wykazać, iż zmiana języka jest dla instytucji działaniem systemowym.
Więcej szczegółów znajduje się w oficjalnym komunikacie banku.
Źródło grafiki: PKO BP

Komplet Językowych znaków jakości dla PKO Banku Polskiego

Nagroda Performance Marketing Diamonds EU 2025 dla Banku Pekao
Czytaj więcej

Jaki bank wybrać? Gdzie najlepiej założyć konto bankowe i jakie konto bankowe wybrać?

Czym jest gwarancja bankowa i kiedy warto ją ustanowić?

Jak płacić BLIKiem na telefon?
