Produkcję samochodu elektrycznego T03 w tyskiej fabryce rozpoczęto w 2024 roku. To kompaktowy samochód elektryczny, którego zasięg deklarowany przez producenta wynosi w cyklu mieszanym 265 km, a w cyklu miejskim 395 km.
Stellantis z problemami. Wstrzymał produkcję chińskiego samochodu w Tychach
Jak się okazuje, Stellantis wstrzymał produkcję samochodu elektrycznego T03 chińskiej marki Leapmotor w Tychach 30 marca 2025 r. - taką informację przekazał Reuters. Jak podała agencja, koncern samochodowy nie wyjaśnił przyczyn tej decyzji. Nie są znane także ewentualne dalsze plany dotyczące produkcji samochodów chińskiej marki w innych europejskich krajach. Reklama
Koncern samochodowy w oświadczeniu cytowanym przez Reuters, wskazał, iż "chociaż firma pozostaje w pełni zaangażowana we wprowadzenie na rynek pojazdów Leapmotor w Europie", to jednak "w tym momencie rozważa różne opcje produkcji". Szczegóły nie zostały jednak doprecyzowane.
Przeczytaj również: Zwolnienia w fabryce Stellantis w Gliwicach. Pracę straciło 500 osób
Kolejne decyzje Stellantis ws. fabryki w Polsce
Jak przypomniał Reuters, w 2024 r. zrezygnowano z planu produkcji innego modelu marki Leapmotor w Tychach - B10. Decyzja zapadła po tym, jak chiński rząd nakazał producentom samochodów wstrzymanie dużych inwestycji w Europie.
Stellantis to francusko-włosko-amerykański koncern motoryzacyjny z siedzibą w Amsterdamie, powstały w 2021 roku w wyniku fuzji włosko-amerykańskiej spółki Fiat Chrysler Automobiles oraz francuskiej Groupe PSA. Produkuje samochody takich marek jak Opel, Citroen, Peugeot i Jeep, posiada 21 proc. udziałów w Leapmotor i 51 proc. udziałów Leapmotor International, które zajmuje się wprowadzaniem samochodów chińskiej marki na zagraniczne rynki.
Przeczytaj również: Zamknęli fabrykę na południu kraju. Linia produkcyjna popłynęła do Brazylii
Z kolei fabryka Stellantis w Tychach ma długą tradycję, która sięga 1971 r. - to wtedy powstała Fabryka Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej, bliźniacza do utworzonej kilka lat później fabryki w Tychach, przekształconej następnie w Fiat Auto Poland i FCA Poland. Na początku 2025 r. w tyskiej fabryce świętowano wyprodukowanie 13 mln samochodów od początku jej funkcjonowania. W 2024 r. wyprodukowano w niej ponad 224 tys. samochodów.